Jump to content

Diesel tankmåler viser motsatt

Pelle Parafin

Recommended Posts

Har en diesel tankmåler som jukser av og til.Dette er en type med to tynne tråder,en på hver side av selve røret hvor flotøren sitter.Denne er kjøpt hos Volvo forhandler,dyr som f...,jeg prøvte en annen type giver som virket mer robust,men da viste innstrumentet motsatt.Problemet er at hvis jeg må skifte innstrumentet oppe,må jeg skifte alle i samme merke for å få det likt.De innstr. jeg har, tror jeg heter VDO.Er der noen som kjenner til givere som ikke har disse trådene, som passer til mitt innstr.,og som viser rett?Har prøvt å koble ledn. på giver motsatt,uten hell.(Biltema har giver/innstr. komplett til under halve prisen av det jeg gav for giveren.)

Edited by Pelle Parafin (see edit history)
Er der noen som kjenner til givere som ikke har disse trådene, som passer til mitt innstr.,og som viser rett?Har prøvt å koble ledn. på giver motsatt,uten hell.(Biltema har giver/innstr. komplett til under halve prisen av det jeg gav for giveren.)

Hei,

Jeg erstattet mine flottørgivere med stavgivere fra biltema - fungerer utmerket mot VDO instrument - du må bare velge giver med stav som passer dybde på din tank. Mål motstanden på giveren du har slik at du er sikker. Mener du skal ha 0-180 Ohm.

Hei,

Jeg erstattet mine flottørgivere med stavgivere fra biltema - fungerer utmerket mot VDO instrument - du må bare velge giver med stav som passer dybde på din tank. Mål motstanden på giveren du har slik at du er sikker. Mener du skal ha 0-180 Ohm.

Hei

Takk for tips,skal ta giveren opp og måle lengden på den,satte den inn ifjord,(tror den var 60cm.)Det er bare noe "dill" med de trådene og flottør,skal kjøpe en uten bevegelige deler.

Hei

Takk for tips,skal ta giveren opp og måle lengden på den,satte den inn ifjord,(tror den var 60cm.)Det er bare noe "dill" med de trådene og flottør,skal kjøpe en uten bevegelige deler.

Vil tro senter for pendel sitter midt i nivå på tanken. Ta uansett en målestokk og mål vinkelrett ned fra flens og ned til bunn av tank slik at du får riktig lengde på staven (ikke gå for nøyaktig mål, velg heller en litt kortere slik at du får grei klaring over bunn). Det eneste bevegelige på stavgiver er "smultringen" som glir opp og ned på staven - vedlikeholdsfritt. Husk at stavgiveren skal tilnærmet være lik dybden på tanken din - den du har i dag skal ha senter midt i tanken.

Den giveren jeg har er ikke en pendel,men en stav(rør) som går rett ned,med en tynn tråd på hver side, med en flottør som går på disse trådene.Den jeg skiftet ut, var trådene slitt av,og dermed "finito".Idiotisk patent,sør du meg.

Her er en du kan bruke!

Denne må programeres til rette innstrument.

Giver BEP Ultrasonic

Produktnr: 03329

Ultralyd tankgiver hvor ingenting stikker ned i tanken. Kan brukes på drivstofftanker, vanntanker og septiktanker. Giveren kan ikke brukes ved elektronisk motorkontroll.

12/24V, kun toppmontering.

Maks tankdybde 200 cm.

240-33ohm, 10-180ohm.

NB! Må programmeres for riktig tankstørrelse

Dette er hentet fra Flak.no

Kua