sap_2000 Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 (redigert) Hva om Volvo Penta ikke finner ut av disse havariene?? da tror jeg denne båten vil være lite populær er jeg redd. Jeg tror det er veldig sansynelig at VP har funnet ut hva som er feil til nå... Såpass med tillit tror jeg vi skal ha til dem.... Men jeg tror feilen er alt for dyr til å rette på alle eksisterende motorer som er hittil er solgt (om topp/ intercooler etc må byttes)... Nye motorer vil/har fått rettet feilen på et tidspunkt, og så satstes det på å bytte ut de motorene som måtte "ryke" innen reklamasjonstiden på 5 år i Norge. Når reklamasjonstiden er passert blir det bråstopp i goodwillen... -Akkurrat slik som det var med KAD 42 i sin tid... Når det gjelder å kjøpe ny båt med D-motor og beholde den 2-3 år, har jeg få betenkeligheter.. Motorene er helt nydelige og bruke Når det gjelder å kjøpe brukt båt som nærmer seg 5 år eller eldre stiller det seg helt anerledes. Jeg antar man får null backing hos VP om ting skulle ryke. Og gjøre det det, bør du ha budsjetert 1 mil til nye motorer om dine 2 x D6 DPH tar kvelden for tidlig. Jeg tror dissse båtene kommer til å bli "blylodd" på bruktmarkedet i fremtiden om havariene fortsetter og VP ikke gir utvidede garantier eller bytter ut det som må til på alle tidligere D-motorer, som jeg tror ikke er veldig sannsynlig, dessverre... En annen ting er sikkerhetsaspektet... Jeg ville hatt det bakhodet om jeg f.eks. skulle runde Stadt eller gå til Skagen i dårlig vær med 1 x D motor under dørken... Hadde det faktisk litt i bakhodet når vi gikk til Skagen fra Lyngør i skyfritt og vindstille vær med 25 grader både i luft og vann med 2 x D også. Men da var det mer at det ville bli kjedelig å gå for 1 motor den resterende delen, enn at det ville bli et problem for sikkerheten... Redigert 5.Mars.2009 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Targa 23.1 Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Hvis du ser i tråden om forskring er det en lenke hvor du kan angi båttype, motor etc. og få tilbud fra en rekke tilbydere. Jeg fikk nylig et tilbud fra en av leverandørene som kunne tilby motorhavariforsikring på motorer inntil 8 år gamle. Da skulle du jo ha nok år på deg til at problemet blir løst. Du må jo evt. sjekke vilkårene, men det ville jo være merkelig om de ikke dekket dysehavari? Verdt å prøve uansett, dersom du er seriøst interessert. Har du mailet VP om reklamasjonstiden? Gjensidige tilbyr motor/drev-havariforsikring inntil 15 år Sitér dette innlegget Link to post
Endeavour Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Aldri Volvo! Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Gjensidige tilbyr motor/drev-havariforsikring inntil 15 år Mitt tips er at du etter 15 år har betalt over 85% av kostnaden for en ny motorpakke, og statistisk sett holder motorene i 18-19 år.... Gode penger til lønnsbonuser i Gjensidige, med andre ord. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
havørn Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Mitt tips er at du etter 15 år har betalt over 85% av kostnaden for en ny motorpakke, og statistisk sett holder motorene i 18-19 år.... Gode penger til lønnsbonuser i Gjensidige, med andre ord. Visvas. Hvilken motorpakke får du for den prisen ? Betaler 2000,- i året for min motorhavariforsikring i Gjensidige. I mitt hode vil det være en lønnsom forsikring på motorene - ja, jeg har dobbelinstallasjon. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Er det ikke veldig mange krav knyttet opp til motorforsikkring, samt at merkeverksted må ta alle former for service ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansi Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Anser det som helt uproblematisk å kjøpe en båt med D4 motor installasjon. Problemer kan oppstå uavhengig av merke. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 5.April.2009 Del på Facebook Svart 5.April.2009 Hei.! Jeg har en D4-300 som sålangt har gått helt problemfritt.(150 timer) Personlig hadde jeg ingen problemer med å velge denne fremfor alternativene i fjor når vi kjøpte båten. (Mercruiser - Yanmar). La det også være sagt at vi valgte 300 fordi den er kraftig oppgradert i forhold til 260 hesteren. Bla ny type injektorer, ny topp, + + +) Hovedgrunnen vår til å velge Volvo igjen var at vi opp gjennom årene har hatt ett helt utmerket forhold til Volvo her i byen. En annen ting er at motoren er utrolig sterk og har en fantastisk respons. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.