Jump to content

Katt med på båtferie

OPTIMAL

Recommended Posts

Enda ett spørsmål i forbindelse med Katt. Jeg har kjøpt meg ett annet hus og skal flytte. Problemet er nå att jeg har en Katt som jeg har hatt i 14 år og da jeg ikke har hjerte til og ta livet av den så skal den være med på flyttelasset . I den forbindelse så lurer jeg på om det er noen andre der ute som har flyttet med Katt og har noen gode råd og komme med

Enda ett spørsmål i forbindelse med Katt. Jeg har kjøpt meg ett annet hus og skal flytte. Problemet er nå att jeg har en Katt som jeg har hatt i 14 år og da jeg ikke har hjerte til og ta livet av den så skal den være med på flyttelasset . I den forbindelse så lurer jeg på om det er noen andre der ute som har flyttet med Katt og har noen gode råd og komme med

vil anbefale deg å kanskje ha katten inne lengst mulig, men da katten din er så gammel vil den lett prøve å finne veien tilbake til det gamle huset / "territoriet" sitt. min erfaring er at du har 50%50 sjangs for at katten godtar flyttingen. kjipt for den/de som evt skulle ta over ditt gamle hus og må hanskes med din katt

Jeg har flyttet med katten min, syns det gikk veldig fint. Jeg hadde katten inne i ei ukes tid omtrent før jeg slapp den helt ut alene.( Er det som anbefales) Katten min har fra den var liten vært mest utekatt så det var jo sikkert litt kjipt for den å være så mye inne den første tiden, men det gikk greit. Hadde henne innestengt på et rom først sånn at hun kunne finne roen der, lot henne så etterhvert få lov til å gå rundt å bli kjent med alle de nye rommene etterhvert. De sier man skal ta det veldig rolig i starten, altså ikke bare slippe katten ut i hele huset med engang, det kan fort bli for mye nytt for den og det er fordi katten må få lov til å finne fred og ro for seg selv først i det nye huset uten for mye kaos rundt seg som det ofte kan være rundt flyttingen.

Gi katten en seng, mat og drikke i det rommet som den skal få være den første uken, la den få ro og fred og gå inn å kos med den innimellom. La den etterhvert få gå rundt i de andre rommene og bli kjent med huset. Du som kjenner katten godt vil nok fort se om den føler seg truet eller redd for det nye stedet eller om den er nysgjerrig og vil se mer.

Selv om katten min ikke var vant til å gå med bånd så hadde jeg det på den første dagen jeg luftet henne for å være sikker på at hun ikke ville stikke av fra meg. Det viktigste er at katten blir kjent med huset inne og de nye luktene før man lar den bli vant til utemiljøet på det nye stedet.

Min katt har heldigvis aldri prøvd å finne veien hjem til sitt tidligere bosted som er ca 10 min kjøring fra her vi bor nå. Vi flyttet fra bondelandet til et boligfelt så jeg var mest redd for at katten ville få sjokk pga alle husene, bilene og menneskene siden der vi bodde tidligere så var det mest utmark og skog utenfor huset vårt. Tenkte kanskje at hun ville mistrives fordi hun hadde hatt det så godt med all naturen rundt seg og nå skulle hun flytte inn et sted hvor det var bare var hus å se og ingen flotte naturområder slik som før, men hun viser at hun trives godt her også, så det har aldri vært noe problem. Heldigvis for oss og katten. :)

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...