nroo7 Startet 4.Mars.2009 Del på Facebook Startet 4.Mars.2009 hei målte kompresjonen i motoren i dag og fikk noe variernde resultat på sylindrene, i psi ga den 150 på 1 og 2 og 180 på 3 og 4. Noen som har meninger om dette? den har stått i 3 år, har dette noen betydning trur dere? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 kan være flere ting - ventiler som ikke tetter ordentlig - stempelringer som sitter (altså i stemplet) - ting står i stykker...... men en evnt honing - bytte av ringer pakkninger etc løser mye Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
nroo7 Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 takk men er dette så ille att jeg ikke kan bruke den? frister ikke mye nå Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 nå sier ikkje du noe om du bare turnet den for en måling eller om du fyrte opp og har kjørt den først. om tilfellet er at du bare turnet den etter 3 år stillestående for en måling ville eg tatt målingane med en klype salt. kan nå være litt rust på ventiler, manglende oljefilm, stempelringer som sitter litt osv. bare kjør på, du ser nå om den kaster ut olja eller om ytelsen er heller laber don't fix it if it ain't broke Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 jeg har hatt den igang men ikke lenge 1 min toppen har ikke kjøling så tør ikke la den gå lenge Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 (redigert) får ikke kjøling??????? koble på vannslangen mann skal du se om det er noe å spare på må du få den til og gå god og varm leeeeenge bytte olje .......... det finnes flere måter og måle komp på - som du igjen kan finne ut hva som er feil - husker ikke rekkefølgen/fremgangsmåten men bla fylle litt olje i syl etc etc - står som regel en bruksanvising med komp målern Redigert 5.Mars.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Dieselboy Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Du får ta en lekkasjetest på motoren. Da vil du finne ut HVOR svikten er. Er et eget verktøy til dette. Trykkluft blir kjørt inn i sylinder, er det lekkasje på ringer/sylinder, vil det suse nede i bunnpanna. Lekker eksosventilen, vil det suse i eksosmanifolden. Lekker innsugventilen, suser det i luftmanifolden. Det er også koblet til et spes manometer til, slik at det kan måles trykkfall over en gitt tid, som vil indikere hvor stor lekkasjen er. Størrelse på trykkfall forteller om det er nødvendig med et større inngrep på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.