BårdK Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Sorry for et litt vel lokalt spørsmål, men lurer på prisforskjeller for 4-metere på Lakseberget (ligger en på finn.no til 290' og en til 280') og Gyssestad/Solvik (typisk rundt 400'). Er det noen spesielle ulemper forbundet med Lakseberget sammenliknet med de to andre? Quote Link to post
nordan family 27 Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Interessant spørsmål. Parkeringsmuligheter? Vinteropplagsmuligheter? Frykt for ekspropiering langs veien/omregulering? Quote Link to post
mhemil Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Lakseberget: Svevestøv og sot fra veien Solvik: Bedre marina med fasiliteter Quote Link to post
bmb Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Tror ikke prisforskjellene er så store som du skal ha det til. Solgte min 4,5 m på Lakseberget for 400' for noen uker siden. Svevestøv og sot er bare et problem på de innerste plassene, og du har akkurat samme utfordringen på flere av bryggene på Gyssestad. Fasiliteter, vel vinteropplaget får du på Gyssestad eller Solvik til samme pris om du har plass på Lakseberget. Parkering er sjelden eller aldri noe problem. Quote Link to post
bjorngb Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Betales det noe i årlig vedlikehold her i tillegg? Quote Link to post
mhemil Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 (edited) Uansett veldig høyt og vi kan vel regne med et fall i prisen også på båtplasser. Har selv båten i en idell båtforening i Oslo og skulle sett at det ble bygget flere plasser. Mange som ikke har båt pga. vanskeligheter med å skaffe seg plass. Edited March 4, 2009 by mhemil (see edit history) Quote Link to post
BårdK Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Tror ikke prisforskjellene er så store som du skal ha det til. Solgte min 4,5 m på Lakseberget for 400' for noen uker siden. Nei, det er jo mulig - det er ikke akkurat noe kjempemarked, men eksemplene over er relle. Altså to plasser til under 300' på Lakseberget. Quote Link to post
Framtia Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Jeg har hatt båt et år på Lakseberget, og det er etter mitt syn ingen god havn. Dårlig parkering, tildels langt å gå fra parkeringen, utrivelig på land, mye støy fra trafikken (uaktuelt å tilbringe en dag ombord liggende i havn), mye skitt fra E-18. I et dårligere marked (håper det måtte komme) vil slike plasser falle raskere enn de attraktive. Sarbuvollen er indrefileten i området, har leid der i tre år. Solvik er også bra har jeg inntrykk av. Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jandrea Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hvis du bor i Asker og trenger båtplass, bør du kanskje følge med her:Nytt i Leangbukta Quote Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
BårdK Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 (edited) Takk for linken Jandrea, er medlem der og er ca. nr. 390 på ventelisten. Kanskje håp om plass før jeg begir meg til de evige jaktmarkeder, hvis de kommer i gang med byggingen da. Edited March 5, 2009 by BårdK (see edit history) Quote Link to post
BårdK Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Jeg har hatt båt et år på Lakseberget, og det er etter mitt syn ingen god havn. Dårlig parkering, tildels langt å gå fra parkeringen, utrivelig på land, mye støy fra trafikken (uaktuelt å tilbringe en dag ombord liggende i havn), mye skitt fra E-18. I et dårligere marked (håper det måtte komme) vil slike plasser falle raskere enn de attraktive. Sarbuvollen er indrefileten i området, har leid der i tre år. Solvik er også bra har jeg inntrykk av. Høres ut som en plausibel forklaring på mitt spørsmål. Sarbuvollen er flott, men litt langt unna for meg. Har leid på Gyssestad i to sesonger og har vært veldig fornøyd med den plassen. Året før det hadde jeg plass i Vollen, litt langt å kjøre men ellers veldig bra, bortsett fra leieprisen som kommer godt over 20' med parkering og strøm. Quote Link to post
Fusebox Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 (edited) Jeg har båtplass på Lakseberget, og har hatt den siden ca. 2002. Vi er godt fornøyd, både med selve plassen og foreningen. Parkeringen er som regel helt grei, da vi aldri har hatt problemer med å finne plass til våre biler. Tilogmed sent fredag ettermiddag med 30 grader og supervær har vi funnet plass. Kontra Gyssestad, så er vel dette hipp som happ mht. svevestøv fra E-18, vil jeg tro. Parkeringsmulighetene på Gyssestad aner jeg ingenting om, men vet at det er ganske grunt der, selv om det neppe oppleves som noe problem for de fleste. Redigert : For ordens skyld er det dybdeforholdene i vannet som kanskje kan oppleves som grunt, ikke asfalten på parkeringsplassen En annen ting med Lakseberget, er at godfølelsen blir ekstraordinær de gangene jeg har dratt tidlig fra jobben for å gjøre båten klar for helgeturen, og sitter i båten med solskinn fra alle kanter, kald pils i handa, og titter bort på rushtrafikken Jeg ser frem til å få båten på vannet igjen Edited March 5, 2009 by Fusebox (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts