Jump to content

Noen som kan si meg hva dette er bilde av ?

KaRsK

Recommended Posts

dings.jpg

de 2 små slangene til høyre er dieselslanger

store slangene er sjøvannkjøling..

Kan jeg dra den sluttningen at dette er en diesel kjøler ?

Må kanskje flytte denne delen litt , for å slippe å bygge ut vegg i motor rommet, og lurer derfor på om det kan bli problematisk :)

Takker for svar :)

Må du begynne å flytte på ting på en ny motor?? Liten plass eller? Men det er heilt sikkert kjøling av returdiesel.

Gratulere med ny motor forresten, en bekjent kjøpt makan sist sesong, godt fornøyd.

Men jeg syns der er en litt for sjenerende turbostøy.

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

plassen er heller sparsommelig ja :(

problemet er at sittebenken (veggen) , bygger liksom litt inn i motor rommet .. men veggen går klar hvis jeg flytter

nedre del av kjøleren helt inn til motorfestet...

ikke så lett å se på bildet , men da blir kjøleren ca 2 cm høyere.. men blir ikke nødvendig med skifte av slanger osv..

(Har kun målt foreløpig , så ikke 100% sikkert ennå)

men er jo greit å vite hva ting er osv .. først hehe

Jeg er ingen motormann, men har forsøkt å lese meg litt opp på enkelte småting.

Det er nok ingen tvil om at dette er en dieselkjøler. Hvorvidt den sitter på tilførselssiden eller retursiden er ikke så lett å se fra bildene.

Av hensyn til garantien bør du være ytterst forsiktig med å endre plasseringen - uten at dette er klarert med produsent.

Enkelte produsenter, som Yanmar, bruker en svært stor dieselgjennomstrømning som kjøleteknikk (ca 10 % av gjennomstrømmet diesel går til forbruk, resten til kjøling).

Det kan være at din motor har mindre total gjennomstrømningen men hvor kjølingen skjer ved denne dieselkjøleren.

Nå er nok motoren konstruert for å brukes i alle farvann, også atskillig varmere enn på våre breddegrader - likevel er det lurt å ta opp dette spørsmålet med produsenten.

En mail til dem gir trolig et raskt og avklarende svar.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...