KaRsK Startet 4.Mars.2009 Del på Facebook Startet 4.Mars.2009 de 2 små slangene til høyre er dieselslanger store slangene er sjøvannkjøling.. Kan jeg dra den sluttningen at dette er en diesel kjøler ? Må kanskje flytte denne delen litt , for å slippe å bygge ut vegg i motor rommet, og lurer derfor på om det kan bli problematisk :) Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
SES_71 Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Ser for meg ut som en drivstoff kjøler, kan ikke si at jeg har sett dette før hva slags motor er det? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 cummins/mercruiser 4.2 350 hk Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Yanmar har en slik. Kjøling av retur diesel. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
SES_71 Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Kan ikke tenke meg at det er noe problem å flytte denne men ville ha prøvd å få samme høyden på motoren som den opprinnelig var montert med tanke på luft blære i dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Dette virker uorginalt. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) hehe , nei er nok ikke det .. motoren er helt ny den ligger under det sorte dekselet , like under CM bokstavene Redigert 4.Mars.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) hehe , nei er nok ikke det .. motoren er helt ny Ok,da finner du det vel i innstr.boka. (Det var bedre med et bilde ja.)Veldig fin motor. Redigert 4.Mars.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 hvis jeg blir nødt å flytte den så blir den flyttet inn mot løftekroken .. høyden kan vel ikke ha noe å si ? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 (redigert) Må du begynne å flytte på ting på en ny motor?? Liten plass eller? Men det er heilt sikkert kjøling av returdiesel. Gratulere med ny motor forresten, en bekjent kjøpt makan sist sesong, godt fornøyd. Men jeg syns der er en litt for sjenerende turbostøy. Redigert 4.Mars.2009 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
sun Svart 4.Mars.2009 Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 Hei var borte i en cattepillar motor, der er det også kjøling av returen til tanken. Dette var orginalt på disse motorene Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 4.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2009 plassen er heller sparsommelig ja :( problemet er at sittebenken (veggen) , bygger liksom litt inn i motor rommet .. men veggen går klar hvis jeg flytter nedre del av kjøleren helt inn til motorfestet... ikke så lett å se på bildet , men da blir kjøleren ca 2 cm høyere.. men blir ikke nødvendig med skifte av slanger osv.. (Har kun målt foreløpig , så ikke 100% sikkert ennå) men er jo greit å vite hva ting er osv .. først hehe Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Er det retur tror jeg ikke høden kan bety noe.Verre er det hvis noe skjer med motoren innenfor garantitiden (slangebrudd på det du har flyttet på)Da spørs det om du får dekket skadene. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 5.Mars.2009 Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Jeg er ingen motormann, men har forsøkt å lese meg litt opp på enkelte småting. Det er nok ingen tvil om at dette er en dieselkjøler. Hvorvidt den sitter på tilførselssiden eller retursiden er ikke så lett å se fra bildene. Av hensyn til garantien bør du være ytterst forsiktig med å endre plasseringen - uten at dette er klarert med produsent. Enkelte produsenter, som Yanmar, bruker en svært stor dieselgjennomstrømning som kjøleteknikk (ca 10 % av gjennomstrømmet diesel går til forbruk, resten til kjøling). Det kan være at din motor har mindre total gjennomstrømningen men hvor kjølingen skjer ved denne dieselkjøleren. Nå er nok motoren konstruert for å brukes i alle farvann, også atskillig varmere enn på våre breddegrader - likevel er det lurt å ta opp dette spørsmålet med produsenten. En mail til dem gir trolig et raskt og avklarende svar. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 5.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2009 Takker for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.