Jump to content

Re: Motorvalg


Mini

Recommended Posts

Hei !

 

Jeg tror jeg ville valgt den nye motoren til Mercruiser en 1,7 liters diesel på

noe over 100 Hk husker ikke helt  

Den har fått mye bra kritikk, jeg har selv prøvekjørt den i Nordan 6100  (21`)og den gikk veldig bra responderte raskt, bra støynivå

Kort sagt en motor jeg tror ville passe utmerket i din Fjord.

:newyearsign::newyearcheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke hva drevet ditt tåler. Men en i marinaen byttet ut sin slitte Volvo bensiner (160 hk. ??) med den nye 1.7 l dieselen til Mercruiser. Han er meget fornøyd med valget.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

:lol:

Hei piruto

her er en side du kan sjekke ut.

http://www.universal-diesel.no/left.html

http://www.perkins-sabre.com/Home.cfm

 

Men hvilken Motor du skal velge ? Det tørr

jeg ikke begi meg ut på . Jeg vil tro at det er like

mange meninger om det som det nesten er medlemmer

på baatplassen. :lol: :lol: :lol: :lol:  Dette er ikke lett , har

selv byttet motor i den nye båten min. Hadde store problemer

med å velge! der er faktisk mange gode motorer på markede

i dag

 

:newyearsign:  :newyearcheers:

 

M.v.h.

Captain

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en Fjord Olympic 21', den var tegnet av Linge. Jeg spurte han en gang om hvor stor motor det skroget tålte og da fikk jeg til svar: Det skroget tåler godt over 200 hk. Så kommer spørsmålet, er det Amble eller Linge skrog på båten din? Dette med hensyn til hvor stor motor kan skroget bære?

En annen ting er at jeg også har hørt mye positivt om den nye 1,7 ltr. dieselen til Mercruiser, den burde vel også få plass? Det er ting jeg har sett eksempler på at man har satt inn motorer som har vært så store at man hart vært nødt til å bygge om innredningen. Original innredning er ofte gull verdt når du skal selge en gammel båt.

Link to post
Share on other sites

Det spørs hvor mye penger du vil sette i det?, 250 drevet tåler ikke allverdens dreiemoment. Men det tåler en litt ombygd md21 motor med turbo, yter da ca. 75 hk(bruker kun mariniseringsutstyret fra md21) :newyearcheers:, evt en 2,5 på ca 90 hk men der går vel ca grensen, vil jeg tro. Kan komme tilbake med evt. tips om ombygging av "bilmotorer" hvis du er interessert etter nyåret.Det er greit med nytt, men det er mye som fungerer hvis en ikke har for stor pengbok og ti tommeltotter. Godt nytt år til alle.

Link to post
Share on other sites

Du bør nok ikke ha noe mindre enn en  165 hk i en weekender.Båten din veier 1900 kg så det er en relativt tung 21 foter.Jeg hadde en 225 hk bensin i min tidligere 21 foter som var en perfekt motor for båten.Drevet ditt bør også byttes det vil nok ikke tåle en diesel.Jeg kjenner til noen  som har 130 hk og de synes motoren blir litt for liten.

Trond J

Fjord boat club

Link to post
Share on other sites

:crazy:Du kom meg i forkjøpet Roger,etter det jeg vet om Fjord så er det riktig som du har funnet ut nemlig at du har en

Fjord 21 DC ,har du vurdert denne type motor??: :drink:

 

                                                                                                   hilsen svoger'n ( :rolleyes:hvordan er hue idag? :crazy::smiley:) :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...