Mini Startet 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2002 Hei Piruto. Hvilken Fjord er du har????????? Olympic eller weekender. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2002 Hei ! Jeg tror jeg ville valgt den nye motoren til Mercruiser en 1,7 liters diesel på noe over 100 Hk husker ikke helt Den har fått mye bra kritikk, jeg har selv prøvekjørt den i Nordan 6100 (21`)og den gikk veldig bra responderte raskt, bra støynivå Kort sagt en motor jeg tror ville passe utmerket i din Fjord. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2002 Jeg vet ikke hva drevet ditt tåler. Men en i marinaen byttet ut sin slitte Volvo bensiner (160 hk. ??) med den nye 1.7 l dieselen til Mercruiser. Han er meget fornøyd med valget. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
captain Svart 27.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2002 Hei piruto her er en side du kan sjekke ut. http://www.universal-diesel.no/left.html http://www.perkins-sabre.com/Home.cfm Men hvilken Motor du skal velge ? Det tørr jeg ikke begi meg ut på . Jeg vil tro at det er like mange meninger om det som det nesten er medlemmer på baatplassen. :lol: :lol: Dette er ikke lett , har selv byttet motor i den nye båten min. Hadde store problemer med å velge! der er faktisk mange gode motorer på markede i dag M.v.h. Captain Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2002 Jeg har hatt en Fjord Olympic 21', den var tegnet av Linge. Jeg spurte han en gang om hvor stor motor det skroget tålte og da fikk jeg til svar: Det skroget tåler godt over 200 hk. Så kommer spørsmålet, er det Amble eller Linge skrog på båten din? Dette med hensyn til hvor stor motor kan skroget bære? En annen ting er at jeg også har hørt mye positivt om den nye 1,7 ltr. dieselen til Mercruiser, den burde vel også få plass? Det er ting jeg har sett eksempler på at man har satt inn motorer som har vært så store at man hart vært nødt til å bygge om innredningen. Original innredning er ofte gull verdt når du skal selge en gammel båt. Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2002 Weekenderen har i hvert fall en såkalt midtkabin, under førerplassen. Man klyver inni den via et hull i bakkant av trappa ned til lugaren. Båtmagasinet hadde forresten en test av den en gang. :newyearcheers: :newyearcheers: Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2002 http://home.online.no/~cepe/fjord/index.html Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Omen Svart 31.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2002 Det spørs hvor mye penger du vil sette i det?, 250 drevet tåler ikke allverdens dreiemoment. Men det tåler en litt ombygd md21 motor med turbo, yter da ca. 75 hk(bruker kun mariniseringsutstyret fra md21) , evt en 2,5 på ca 90 hk men der går vel ca grensen, vil jeg tro. Kan komme tilbake med evt. tips om ombygging av "bilmotorer" hvis du er interessert etter nyåret.Det er greit med nytt, men det er mye som fungerer hvis en ikke har for stor pengbok og ti tommeltotter. Godt nytt år til alle. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2002 Omen: en litt ombygd md21 motor med turbo, yter da ca. 75 hk(bruker kun mariniseringsutstyret fra md21) Hmm, turbo for md21 har jeg aldri hørt om før. Fint om du har mer info om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Trond J Svart 31.Desember.2002 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2002 Du bør nok ikke ha noe mindre enn en 165 hk i en weekender.Båten din veier 1900 kg så det er en relativt tung 21 foter.Jeg hadde en 225 hk bensin i min tidligere 21 foter som var en perfekt motor for båten.Drevet ditt bør også byttes det vil nok ikke tåle en diesel.Jeg kjenner til noen som har 130 hk og de synes motoren blir litt for liten. Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Solo Svart 1.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2003 :crazy:Du kom meg i forkjøpet Roger,etter det jeg vet om Fjord så er det riktig som du har funnet ut nemlig at du har en Fjord 21 DC ,har du vurdert denne type motor??: hilsen svoger'n ( :rolleyes:hvordan er hue idag? ) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 1.Januar.2003 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2003 Er en 94 overhalt tilsalgs på marknaden,en svensk site,for SEK 65 000.For dyrt syntes jeg. Kan lønne seg å ringe,de har ikke svart på min mail enda ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.