Jump to content

baltic med flybridge?

fjordholmen

Recommended Posts

He,he,.... joda, finnes en Baltic med flybridge i "Sunnhordland"...........

Men ikke spør eieren etter tegninger, den "ser ikke ut"..;-)

I tillegg er det bakvegg, og så er den forlenget med et par meter, så den har åpent akterdekk bak akterkabinen.

Joda, folk snur ser etter den......

Scand boats har kun laget en baltic med flybridge , mulig det er noe uorginalt ute å går men det er kun en som er levert med fb fra fabrikk.

Båten lå til salgs for ca ett år siden på finn.

Smaken er som baken men jeg syntes egentlig at det var greit at de bare lagde en.....................

Espen

Har sett noen "rare" løsninger innimellom, vil ikke kalle de stygge da det kan såre noen...

Det som er felles for alle når du snakker med de, er at de har et ønske om og få den perfekte båt for seg og sine,

at utseende har blitt som det har blitt, er ikke så farlig.

Jeg har aldri hørt at Scand Boats har laget Baltic med FB. De har derimot laget en Atlantic med FB, tror det var i 2000. Den har hatt flere eiere, og bl.a. vært innom Fuglevik Marina, litt sør for Moss. Noe av det jeg husker var at den hadde en svær motor som det visstnok ikke kom så mye fart ut av. Vet ikke hvor den er nå for tiden. Det er kanskje mulig å finne bilde av denne i arkivet til Scand Boats på nettet.

Som nevnt over er det meg bekjent bare registrert levert en Atlantic med FB. (Tror at den nå seiler i indre Osalofjord).

På grunn av spesielle omstendigheten ble den etterhvert utstyrt med en Yanmar 407 Hk - 6LYA2A-STP - så vidt jeg husker.

Denne Atlanticen hadde imidlertid ikke ombygd ror og akseloppheng og nådde vel aldri mer enn omlag 22 knop toppfart, trass i at 340 Hk Yanmar kan gi toppfart på 26 knop for samme båt uten FB.

Jeg klikker og klikker for hver gang det er innlegg i tråden, men enda ingen bilder... :lol:

Var jo bilder av en Neptim 8000 med hjemmelaget fb på forumet forleden...

Fineste og best proporsjonerte Neptim'en jeg har sett, utrolig nok!

Men, noen må finne bilder av Baltic med flybridge!!! ...og poste de HER!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Har aldri hørt om Baltic med fly nei, men kjenner en som har Atlantic med fly. Den har hjemmehavn i Asker, og er sannsynligvis den som er nevnt tidligere her. Båten var til salgs i fjor vinter så vidt jeg husker. Skal høre om han vil legge ut et bilde!

Jeg har en Atlantic med fly men det er bare skrog under fenderlista som er Scand,resten bode innvendig

og utvendig er heimelaga.

Jeg tror ikke at motor og aksling er flytta på men den går 27 knop på fullt med volvo tamd 71 på 356 hk.

Skal prøve å legge inn bilde men har aldri gjordt dette før. Håper det går bra.

baattur_036.jpg

Jeg er den lykkelige eier av en Scand 3500 Fly. Det er en Atlantic med Flybridge fra 2001, og jeg har den eneste som er laget. Det er en flott båt på alle måter og har base i Asker.

Den blir lagt merke til langs med kysten, men jeg er ikke kjent med at de har gjort tilsvarende med Baltic. Det høres rart ut.

Edited by briola (see edit history)