Kodvaag Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Biiilder!!!!! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
prin435 Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Jeg er den lykkelige eier av en Scand 3500 Fly. Det er en Atlantic med Flybridge fra 2001, og jeg har den eneste som er laget. Det er en flott båt på alle måter og har base i Asker. Da lå veldig nære hverandre longside inntil fjellsiden på Hønsø på Tjøme/Nøtterøy for 2 år siden! :) Virket som det kun var en person i båten såvidt jeg kunne se :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
jada Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Jeg er den lykkelige eier av en Scand 3500 Fly. Det er en Atlantic med Flybridge fra 2001, og jeg har den eneste som er laget. Hvis det er den eneste produserte, så var den utstilt på Sjøen for alle, da sannsynligvis i 2001. Husker jeg så den i hallen på Sjølyst den gang. Men Baltic med fly, nei det har nok aldri vært produsert..... Redigert 9.Mars.2009 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 ..Jeg er den lykkelige eier av en Scand 3500 Fly...... Det hadde vært interessant om du kunne gi opplysninger om motorstørrelse, toppfart og marsjfart? Jeg har skrevet litt om båten din i noen tidligere innlegg i denne tråden. Flott om du eventuelt kan korrigere dem. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jada Jo de har produsert en baltic med fly på fevik..... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jo de har produsert en baltic med fly på fevik..... Javel. Er det noe du vet med sikkerhet, eller noe du har hørt en gang, eller............ Jeg er fristet til å påstå at du tar feil, inntil du kan dokumentere det motsatte......... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jeg har spurt Baardsen om det samme - så vidt jeg vet kan han ikke bekrefte at Scand Boat har produsert Baltic med FB. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Litt på utsiden av tråden, men for flere år tilbake var jeg på åpent hus hos Scand Boats, og jeg spurte om de hadde tenkt på å fjerne akterkabinen på Baltic/Atlantic og lage en lukket versjon/evt. en HT-verson med stort åpent akterdekk. Dette ble det svart bekreftende på den gang, men det ble aldri noe av........ Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Sto en Baltic med hardtop uten AC til salgs på finn i fjor sommer/høst. Mener at det sto i annonsen at det var Norges eneste. Om den var bygd sånn hos Scand. eller om det var noen som hadde ombygd om selv, vet jeg ikke. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
briola Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Scand 3500 Fly. Båten har 400 hl yanmar. Marsjer i 15-16 knop og maksfart er drøye 20. Det stemmer også at båten var utstilt på Sjøen for alle i 2001. Flybridge er helt fantastisk å ha. Utsikten er betydelig bedre, og så er man i solen hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Da er det vel en 6LY2A-STP 407 Hk motor. Det som undrer meg er at toppfarten er vel 20 knop med denne, når 340 Hk Yanmar 6LYA-STE gir omlag 26 knop? Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) Jeg er den lykkelige eier av en Scand 3500 Fly. Det er en Atlantic med Flybridge fra 2001, og jeg har den eneste som er laget. Det er en flott båt på alle måter og har base i Asker.Den blir lagt merke til langs med kysten, men jeg er ikke kjent med at de har gjort tilsvarende med Baltic. Det høres rart ut. Var det du som eide den båten da den ble stjålet fra Fevik og funnet på labakken i Tvedestrand. Motoren bla da stjålet fra båten. Jeg hadde en ganske stor jobb på denne båten da tyvene hadde kappet diesel slangen og fylt hele kjølen i motorrommet og cabinen med Diesel Flott båt. Redigert 11.Mars.2009 av dezibella (see edit history) Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
sap_2000 Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Stjålet en svær innenbords diesel motor fra en båt?? Det må jo ha tatt endel tid og en lastebil med kran samt en god kai om de ikke kjørte den opp på land... Høres utrolig ut... Ble de tatt?? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
briola Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Slik ser Scand 3500 Fly ut: Sitér dette innlegget Link to post
briola Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Tyveriet skjedde lenge før min tid. De klarte å få ut motoren mens (båten stod på land) uten at det ble skader av noe slag. Båten er ren og pen i motorrom og kjøl. Et godt råd (som jeg oppdaget ved et uhell når flasken knuste) er å helle en flaske gin ned i båten der det er vanskelig å komme til. Det renser godt, og finluktende dameneser blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
steoye Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Slik ser Scand 3500 Fly ut: Vakkert Briola Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Stjålet en svær innenbords diesel motor fra en båt?? Det må jo ha tatt endel tid og en lastebil med kran samt en god kai om de ikke kjørte den opp på land... Høres utrolig ut... Ble de tatt?? Teorien til politiet var at båtrn ble slep fra fevik til Tvedestrand og motoren ble koblet fra underveis slik at alt var klart når de kom til land. I Tvedestrand sto en kranbil og ventet slik at det bare var og løfte motoren ut. Motoren ble løftet og svingt bakover slik at bunnpanna passet i døra til aktercabinen. Det eneste som var synlig av merker var et lite oljemerke unter fb der bommen til krana kom bortig. Da jeg snakket med politiet ble følgende sagt:Slike folk skulle jeg likt og ha i arbeid for disse gutta kan f..... jobbensin Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
briola Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Det er nok samme båt, og det går mange rørverhistorier om motortyveriet. Jeg har bare blitt gjenfortalt min, så det er nok tryggest å høre på han som nesten var midt opp i det. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Det er nok litt røverhistorier ute og går, ja... -men det kan jo se ut som er du som har blitt servert røverhistorien.... Fant denne artikkelen fra båtliv: Fant millionbåt ribbet som bl.a sier: TVEDESTRAND: Utrolig nok har tyvene klart å få ut den 600 kilo tunge motoren, og ellers ribbet den store Scand-en som ble stjålet fra Scands anlegg på Hasseltangen og funnet igjen på Hagefjordbrygga i Tvedestrand, skriver Agderposten Full av diesel -Men jeg må innrømme at vi ble litt lange i maska, tyvene har utrolig nok klart å få ut den svære 340 hestekrefter store Yanmar dieselmotoren. Den veier sine 600 kilo, sier Nilsen og kikker ned i det gapende tomme motorrommet. Det vil si helt tomt er det ikke. Hele bunnen av båten, fra forut til akter, er full av 600 liter dieselolje. Da tyvene kappet alle tilkoblingene til motoren, rant all dieselen ut av de to velfylte tankene. -En ny motor skal vi nok få satt inn i igjen, det er verre med dieselen. Det blir en kjempejobb, for vi først må fjerne all innredning og så rense hele båten for om mulig få vekk diesellukten. Ødelagt for mye Foruten motoren som har en verdi på ca 300.000 kroner, har tyvene røsket løs kartplotteren til 40.000 kroner og hele instrumentpanelet til om lag 30.000 kroner. I tillegg kommer alt arbeidet som må til for å få praktbåten i samme stand igjen. -Det er stjålet og ødelagt for et svært høyt beløp, sier Håkon Nilsen. Men det viktigeste er jo at båten er fin igjen og har fått en større motor enn før... Men fy f*** for en jobb det må ha vært å få den ren og luktfri igjen Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
prin435 Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Slik ser Scand 3500 Fly ut: Stemmer! :) Da lå vi snute mot snute på Hønsø på Nøtterøy/Tjøme for et par sommere siden! :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
dezibella Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Men det viktigeste er jo at båten er fin igjen og har fått en større motor enn før... Men fy f*** for en jobb det må ha vært å få den ren og luktfri igjen Det var mye demontering av innrednig og utstytr. Få vekk lukt og diesel er en ganske grei jobb med de riktige bakteriene. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
briola Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Men nu er alt i skjønneste orden ! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Ja og det er jo det viktigeste Fin motor som nå sitter i den... Fant samme artikkel i Agderposten, men der var det også et par bilder av båten din om du har interesse.... http://www.agderposten.no/article/20020926/LOKAL8/109260077 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Polarn Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Er det en Atlantic? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roaldbj Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Ja, Scand Boats har bare bygget en båt med FB og det er den Atlanticen som har blitt ganske godt omtalt i denne tråden. Det jeg fremdeles ikke forståe er at motoren på 407 HK ikke gir større marsjfart. Her må det virkelig være mye å vinne på å bygge om roret? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.