Jump to content

Båtførerprøven arrangeres i Haugesund 20. mars

jupan

Recommended Posts

Svart (redigert)

For å si det sånn. Sjøen blir absolutt ikke tryggere av at folk har et plastkort i handa. Det har med holdninger å gjøre. Problemet angripes i feil ende etter min mening. Men pytt sann, det er for all del greit å lære mer teori. Alltid interessant. Men ingen må komme å si at båtførerbeviset vil gjøre at det blir mindre grisekjøring på havet.

Red.: tråden var bare ment som et tips til de som vil ta lappen og ikke vet hvor. Ingen politisk agenda fra min side, så jeg arresterer meg selv og går og skammer meg nå.

Redigert av JRO (see edit history)
...... Det har med holdninger å gjøre. .....

Helt klart at det har med holdninger å gjøre.

Men holdninger bunner i og bygger på kunnskap.

Oppgaven for et båtførerkurs blir derfor å formidle noe av den kunnskapen som kan være med å gi grunnlag for gode holdninger; og etter å ha hatt noen tusen deltagere på slikekurs tør jeg påstå at jeg har fått et rimelig godt grep på denne formidlingen :wink:

Jeg ser også at de kursdeltagerne som går i land etter sin praksistur med våre skoleskip er fulle av begeistring når de forteller om sine mange a-ha-opplevelser på turen - og for oss er det like gledelig hver gang :flag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...