jupan Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Noen som har en link til en tråd eller produkt som holder en liten lunk i båten når den ligger til kai med 230V plugget inn. Bør ikke bruker mye mer enn 300W. Er sånn "varmeelement" som man monterer f.eks. under en benk eller noe greit? Quote Link to post
Pelle Parafin Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Quote Link to post
Catlina Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Kjøp Hylite varmerør, de får du fra 45 til 270 watt, ingen bevegelige deler. Alle Maritim butikkene + samtlige firmaer som får levert varer fra Flak har slike. Quote Link to post
Tine IV Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 (edited) Frostvakta som er lik den til Clas.O koster 119 på Biltema ,holder lenge i evt motorrom .Men tetter luftinntaka også jeg ,sparer endel på det vil jeg tru.Men til å holde en lunk i båten ,tja blir vel smått det vel ... Tine IV Edited March 6, 2009 by Tine IV (see edit history) Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sjeldenutpå Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 2 frostvakter på 300w i båten eg, en fremme og en bak. Virker oki ennå. Flytter den eine ned i motoren når det blir meir enn 3-4 minus i par dager. ....men eg leste noko om sopp ein plass, så eg lurte på å slå av allt utenom i motorromm.... Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Dreamer Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Fuktigheten varierer svært mye fra båt til båt. I noen båter er det ikke nødvendig med varme i det hele tatt. Det viktigste er derfor å starte med å kjøpe et hygrometer (CO) for å ha kontroll med fugtigheten ombord. Deretter er det bare å prøve seg frem til beste resultat for din båt. Lykke til! Quote Link to post
Mariell Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 ....men eg leste noko om sopp ein plass, så eg lurte på å slå av allt utenom i motorromm.... Er vel spessielt på høsten og nå på våren, med tildels betydlige tempraturforskjeller at det er viktig å ha en liten lunk i båten for å redusere fuktigheten og fare for mugg. Har nå 3 frostvakter rundt i båten. I motorrom, forcabin og aktercabin. I den kaldeste perioden hadde jeg 4 og de var da plasert nær vannledninger og skroggjennomføringer. Nå står de midt på dørken. Har også en avfukter, men siden jeg , ikke kommer meg i båten på 4 uker, så er den slått av. Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts