Polarn Startet 5.Mars.2009 Del på Facebook Startet 5.Mars.2009 Noen som vet om noen? Gjerne med kartoversikt. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sap_2000 Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Har du sett her: utsettingsramper - baatplassen.no Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
abbor Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Du finner en del info om ramper i Mjøsa på Norges Trollingforbund sitt forum, men jeg tror det finnes ramper i sørenden som ikke er med. Norges Trollingforbund Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Har sett på utsettingsramper på baatplassen ja, var heller lite der inne. Tror denne kan oppdateres etterhvert som det kommer frem i denne tråden. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Noen fler som vet? Finnes det noen ved Minnesund, Sørumsand? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
foshak Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Det er en fin slipp rett ved tinghuset i Eidsvoll. Avhengig av hvor rask båt du har tar det ikke mange minuttene til Minnesund derifra. Der er det også gode parkeringsmuligheter. Tinghuset i Eidsvoll ligger vegg i vegg med gamle Eidsvoll togstasjon. Finner du togstasjonen og kornsiloen så finner du rampen også. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 ok, den må jeg sjekke ut. Jeg har skaffet meg en liten 16 foter med 50 hk på henger som jeg tenkte å bruke på mjøsa og glomma. Polar`n er litt plundrette å frakte med seg fra Oslo. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Det er utsettingsramper på Årnes, Auli og Vormsund. Da er det bare å sluse seg opp til Mjøsa. Slusa har vært stengt i sommer pga krepsepest. Ellers anbefaler jeg en weekend på Storsjøen da, er ganske idyllisk der også! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2009 Kult, tenkte jeg skulle ta turen til Eidsvoll i morgen å sjekke ut den rampa der. Skal ta med meg kamera så alle kan se hvordan den ser ut. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 12.Mars.2009 Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 Rampa i Eidsvoll er bred og slakk. Alle tiders! Men la deg ikke lure av den lave vannstanden som er nå! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 Ja, jeg kom meg ikke dit i dag, drit vær er det også. Men jeg skal ta turen dit i morgen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 Har funnet denne da www.fylkesmannen.no/Eksempel_på_vellykkede_tiltak_i_strandsona_alle_ijdal.pdf.file Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 12.Mars.2009 Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 Rampa er på motsatt side av vorma, du ser sentrum på dette bildet. Her er det flyfoto fra Eidsvoll Kommune! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2009 Ja, jeg har også sett flyfoto. Finner heller lite bilder av selve rampa. Gleder meg til å kunne ta i bruk mjøsa og ikke bare den salte lake Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Da har jeg vært en tur i Eidsvoll og sjekket ut rampa. Den var laaaang Ikke særlig bratt, så det var jo bra. Kommer garantert til å ta med "lille båten" dit. Legger med et par bilder fra i dag. Ikke særlig innbydene med snø og is i havna. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 13.Mars.2009 Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Vannstanden øker en del da Polar! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Åja, så det er ganske lavvann nå? Hvor mye øker det? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 13.Mars.2009 Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Akkurat hvor mye det øker vet jeg ikke, men Mjøsa og Vorma ovenfor slusa er rimelig tom på vinteren! Sikkert noen fra Mjøsdistriktet som kan si noe om dette! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 13.Mars.2009 Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 http://ekstern.eidsivaenergi.no/default/Pu...er%5CMjoesa.gif Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
DWC Svart 13.Mars.2009 Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Hei Nå er den lokale høyden i Mjøsa 2,06 lokalhøyde som det heter den høyeste regulerte vannstand er 5,25 lokalhøyde så den vil øke med ca 3meter Det er vanskelig og spå når vannstanden begynner og nå toppnivå, men midt i mai begynnelsen av juni pleier det å hjelpe på Mvh DWC Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2009 Har dette noe å si for ferden til mjøsa fra Eidsvoll med tanke på dybden? Er det ikke en del strøm ved Minnesund? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 14.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2009 Liten avsporing fra tråden, er det noen gode dykkesteder i Mjøsa? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sap_2000 Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Jeg og en kamerat dykket en gang ved mjøsbrua på Moelv siden og det kan trygt ikke anbefales. Dårlig sikt, null liv og selv månen har nok mer spennende geografi.... Det eneste positive jeg kommer på var at vi begge fikk skylt utstyret i ferskvann.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ynroenn Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 Er et veldig grunt område mellom Eidsvoll og Minnesund, rett nord for utsettingsrampa. Er godt merket, du må nærmest kjøre i en -S hvis jeg ikke husker feil. Tror du må vente til vannstanden stiger for å komme gjennom der! Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 16.Mars.2009 Del på Facebook Svart 16.Mars.2009 (redigert) Et tips. Prøv rampa på Årnes. Flott område å ferdes i dersom bading, vannski osv. står på tapetet. Vannet i Vorma blir liksom aldri varmt, mye bedre med Glomma vannet da. Flotte bademuligheter ved Hennisand, like ved Årnes. Eller ennå bedre, sett ut båten ved Ringås (10km nord for Skarnes) og oppdag Storsjøen. Mye mere spennende enn Mjøsa med en 16-foter.....ELler kanskje jeg skal snu på det- Mjøsa kan bli litt VEL spennende med en såpass liten båt..... Redigert 16.Mars.2009 av ynroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.