HulkHaugen Startet 6.Mars.2009 Del på Facebook Startet 6.Mars.2009 Jeg skal til innkjøp av en haug med deler nå snart, og lurte på om ikke det kan lønne seg å handle inn fra Sverige, nå som den svenske kronen er på 77 NOK. Bør jo være mulig å spare litt iom at jeg skal opp i ca 15.000,- Tenker da på stempelringer, toppakninger, eksospakninger, instrumenter først og fremst som koster penger, dette til en VP MD11D. Noen som vet hvor man får kjøpt slik i Sverige til "nais prais"? Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Tor313 Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 sjekk ut forhandlere på volvo penta's hjemmesider: Volvo Penta og finn nermeste forhandler for dit du skal. utdrag fra toll.no Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote) Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. ta med deg en kamerat eller fruen på en to dagers tur, en billig overnatting, og vips, du har handlet alle delene toll og avgiftsfritt ;) God tur Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Det er 25 % mva både i Noreg og Sverige. Dersom delene er produsert i eit EØS-land (det er vel heller tvilsamt når det gjeld VP) så er det vel heller ikkje toll. Differansen mellom å få det sendt eller å henta det er frakta og norsk mva på den. Dette med tillegg på eit tollgebyr til Posten om du ikkje handterer dette sjølv. Dei sparte kostnadane ligg eventuelt i prisnivået. Eg har nett handla nokre slitedeler til mine yanmarmotorar frå UK. Det sparte eg ein god del på. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 http://www.drevia.se/ har vel det meste av deler til eldre VP motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 (redigert) hansen racing har det meste! og da meina eg ikkje bare til båt men alt fra hodeskallesigaretttenner til komplette drev http://www.hansenmarine.se/index.php om du finner nettsiden noe forvirrende så kan du ta ned PDF katalogen og bla i den og prissjekke på nettsiden Redigert 6.Mars.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Jeg har handlet endel deler til drevet fra Drevia.se. Ingemar på Drevia har vært svært hjelpsom og sender delene poste restante , men du bør sjekke dele priser hær hjemme også for det er ikke alle delene som er billig på andre siden av grensen. jeg har funnet flere eksempel på det. Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Hmm, drevia.se så nå ut til å ha pakningssett som er langt billigere enn det jeg har sett i Norge. 1065 SEK for komplett øvre del, er ikke noe å si på det... Skal ta en kikk på hansenmarine også.... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
SandAnker Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Er det noen bra forettninger alla maritim f.eks rundt Strømstad? Sitér dette innlegget Link to post
HulkHaugen Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Var det jeg også håpte på, men spørs om det ikke blir drevia.se. Men lurer på en ting: Sotningssatsen innehåller topplockspackning och övriga packningar som behövs för att lyfta topplocket. Lite grovt kan man säga att den innehåller packningar till den övre halvan av motorn. På bilden bredvid visas ett exempel på innehållet i en sotningssats. Det är alltid ekonomiskt fördelaktigt att köpa en sats istället för lösa packningar. Vil det si at en slik pakke inneholder eksospakninger og toppakninger. Lurer også på om disse gummipakningene mellom topp og toppdeksel(eller hva det heter) følger med. Er "Kolvringssatser" det samme som stempelringer? Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
olews Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Jeg har veldig god erfaring med å bestille varer og få dem levert Poste Restante Strømstad. Postcenter Strømstad ligger utenfor byen og du kan parkere ved døra. Åpent på lørdag, en liten kø av nordmenn er det alltid, men det tåler man. De scanner passet/førerkort og henter pakken din. Så er det bare å sørge for at du ikke overskrider tollgrensene på veien hjem. Grensene finner du på toll.no, de kan sjekke bombrikka slik at du kan dokumentere at du har vært borte mer enne 24t. Under 24t er det en mindre sum, men du kan jo ta turen to ganger. Be om å få varene levert : Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Gunga Din Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 kolv (sv) = stempel (no) = piston (en/am) ......... (tror jeg ) "stämpel" på svensk..... eller men dette er en " kolv " Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
HulkHaugen Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
HulkHaugen Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Er fordelen og spare 25% skatt? opptil 3.000kr under 24t og opptil 6.000kr ved lengre opphold enn 24t? Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Mulligan Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Postcenter Strømstad ligger utenfor byen og du kan parkere ved døra. Hva har skjedd med postkontoret i Skolgatan. Veldig kjekt. Jeg rekker akkurat postkontoret, Systembolaget og ICA på den timen fergen ligger inne. Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 Dra til Gøteborg, ta med kona eller en venn så kan du handle for 12000,- SEK. http://www.seasea.se/ Hvis du venter 1 måned til så er SEK sikkert under 74,- NOK, da hjelper det litt. God handletur! Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
HulkHaugen Svart 6.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 12.000,-? hvor får du det tallet fra? Sitter å kikker på produktene der nå. De har jo varehus i Oslo også... Sitér dette innlegget Mvh Børre Link to post
Polarn Svart 6.Mars.2009 Del på Facebook Svart 6.Mars.2009 http://www.seasea.no/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Anabelle Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 12.000,-? hvor får du det tallet fra? Sitter å kikker på produktene der nå. De har jo varehus i Oslo også... Ja men det er litt andre priser og en del å hente på kronekursen. Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.