Jump to content

Handle fra Sverige

HulkHaugen

Recommended Posts

Jeg skal til innkjøp av en haug med deler nå snart, og lurte på om ikke det kan lønne seg å handle inn fra Sverige, nå som den svenske kronen er på 77 NOK. Bør jo være mulig å spare litt iom at jeg skal opp i ca 15.000,-

Tenker da på stempelringer, toppakninger, eksospakninger, instrumenter først og fremst som koster penger, dette til en VP MD11D. Noen som vet hvor man får kjøpt slik i Sverige til "nais prais"?

Mvh Børre

sjekk ut forhandlere på volvo penta's hjemmesider: Volvo Penta og finn nermeste forhandler for dit du skal.

utdrag fra toll.no

Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

ta med deg en kamerat eller fruen på en to dagers tur, en billig overnatting, og vips, du har handlet alle delene toll og avgiftsfritt ;)

God tur

:sailing:

Det er 25 % mva både i Noreg og Sverige. Dersom delene er produsert i eit EØS-land (det er vel heller tvilsamt når det gjeld VP) så er det vel heller ikkje toll. Differansen mellom å få det sendt eller å henta det er frakta og norsk mva på den. Dette med tillegg på eit tollgebyr til Posten om du ikkje handterer dette sjølv.

Dei sparte kostnadane ligg eventuelt i prisnivået.

Eg har nett handla nokre slitedeler til mine yanmarmotorar frå UK. Det sparte eg ein god del på.

Ask

Var det jeg også håpte på, men spørs om det ikke blir drevia.se. Men lurer på en ting:

sotnsats.jpg

Sotningssatsen innehåller topplockspackning och övriga packningar som behövs för att lyfta topplocket. Lite grovt kan man säga att den innehåller packningar till den övre halvan av motorn. På bilden bredvid visas ett exempel på innehållet i en sotningssats. Det är alltid ekonomiskt fördelaktigt att köpa en sats istället för lösa packningar.

Vil det si at en slik pakke inneholder eksospakninger og toppakninger. Lurer også på om disse gummipakningene mellom topp og toppdeksel(eller hva det heter) følger med.

Er "Kolvringssatser" det samme som stempelringer?

Mvh Børre

Jeg har veldig god erfaring med å bestille varer og få dem levert Poste Restante Strømstad. Postcenter Strømstad ligger utenfor byen og du kan parkere ved døra.

Åpent på lørdag, en liten kø av nordmenn er det alltid, men det tåler man. De scanner passet/førerkort og henter pakken din.

Så er det bare å sørge for at du ikke overskrider tollgrensene på veien hjem. Grensene finner du på toll.no, de kan sjekke bombrikka slik at du kan dokumentere at

du har vært borte mer enne 24t. Under 24t er det en mindre sum, men du kan jo ta turen to ganger.

Be om å få varene levert :

Ditt navn POSTE RESTANTE Postcenter S-45201 Strømstad

Ole

Ole
S/Y Algol

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...