Jump to content

Spørsmål om vinsj på regattabåt

per-pusling

Recommended Posts

I den siste tida har eg fulgt mykje med på Volvo ocean race. I forbindelse med dette har eg merka meg noko som kanskje nokre av båtplassen sine medlemer kan svare meg på.

Særleg på lens, står det ofte ein kar og sveivar på ein "vinsj" med dobble handtak som står på "pidestall". Kva kallast ein slik vinsj, og korleis fungerer den reint teknisk/i praksis? Eg meiner; kvar matar ein fallet/skjøte som denne vinsjen dreg inn?

Eg reknar med vedkommande som brukar denne vinsjen gjer dette for å kjøre storseglet (og kanskje spinnaker?) inn/ut for å få optimal fart i etter som det kjem kraftige vindkast av og til.

Kor mykje er det å vinne på å konstant kjøre denne vinsjen kontra å la segla stå? Eg kan spør på ein anna måte; kor mykje vil ein turseglar spare dersom han jobbar like aktivt med skjøtene? Eg reknar sjølvsagt ikkje med eit konkret svar på dette, men eg sett pris på eit par innspel og generell synsing og gjerne litt kvalifisert gjetting fra folk med litt erfaring.

For å klargjere kva eg skriv om legg eg ved link:

Kor mykje er det å vinne på å konstant kjøre denne vinsjen kontra å la segla stå? Eg kan spør på ein anna måte; kor mykje vil ein turseglar spare dersom han jobbar like aktivt med skjøtene? Eg reknar sjølvsagt ikkje med eit konkret svar på dette, men eg sett pris på eit par innspel og generell synsing og gjerne litt kvalifisert gjetting fra folk med litt erfaring.

Det er mye å hente når man jobber med trimmen hele tiden. Hvis en klubbregatta varer 3 timer er det ikke uvanlig med en halvtimes differanse på samme båttype.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Mulligan: Kult. Da er det en slags velger som styrer hvilken vinsj man jobber med?

Ja, du kobler de ut og inn ved hjelp av fotbryterne som er montert i cockpitdørken.

Å kjøre winsjene slik som de gjør på VOR båtene, er ikke noe du gidder på en turbåt. Da tror jeg familien din hadde gått rimelig fort lei.... :smiley:

Men det er masse å tjene på å trimme seilene så ofte du orker. Vinden er aldri helt konstant, og selv små justeringer kan gi øket fart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...