JGH Startet 7.Mars.2009 Del på Facebook Startet 7.Mars.2009 Båten er så godt som solgt, og jakten på nyere båt begynner. trenger hjelp av folket her såklart, har sett at det hjelper Ønsker meg ein seilbåt såklart, som seiler bra, har adskilt akterkabin(er), dusj, septik, utstyr, praktiske bysse osv osv Prisklasse oppmot 500 båtlapper. Tips og tricks tas imot med takk! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Noen med erfaring/synspunkt rundt Feeling 1090? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Jeg har ingen erfaring med 1090, men jeg har en Feeling 48, som jeg har ganske mye, og utelukkende positiv erfaring med. Båten jeg har, har gått i charter i 13-14 år, og loggført godt over 100000 nautiske mil (melkeruta er rundt 13-14000 mil), og motoren har gått 11000 timer nå, så jeg tør våge å påstå at det er en mildt sagt, GODT utprøvd båt. Jeg har bodd i den i et par år nå, og har fortsatt slått meg til ro med at det var et veldig godt kjøp som jeg ikke har angret på. Håndtverker er av høy kvalitet, det er lyst og trivelig innvendig, og hele innredningen ombord er utformet for seilas, dvs. skikkelig velfungerende bysse, også når båten krenger mye, toalett (4 stk)i fartsretningen, kraftig dimensjonert dekksutstyr, tauverk osv., og ikke minst en ordentlig og gjennomtenkt cockpit, som gjør det utrolig behagelig å være ombord når man er underveis. I fjor krysset vi nordsjøen 4 ganger i forskjellig vær, og har seilt utallige skagenturer (også midt på vinteren i full snøstorm), og båten har fungert veldig godt absolutt hele tiden. De eneste negative opplevelsene jeg har hatt er en motorstopp fordi dieseltanken viste seg å være full av dieseldyr. Utover dette har båten, og utstyret ombord fungert perfekt hele tiden. Vannvarmesystemet som går hele vinteren har dog sine raptuser av og til , men det venner man seg til Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Eller kanskje eg skal satse på Cayenne 42en som Sun Flyer har som nabo. Kan bli lekker den båten. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Er det du som velger båt eller har fruen også noe hun skulle ha sagt? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
JGH Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Har det og nåke og sei? Er tilpasningsdyktige hu Syns jo Cayennen er ein sexy båt da. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bjerknez Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Hva med en Bevaria? Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
JGH Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Problemet med Bavaria er at de er så dyre. Har ingenting imot Bavaria eg, så om det dukker opp ein 35fot+ innfor budsjettet kikker eg på den og. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Cayennen er veldig flott båt. Men når JRO ringte eieren ble det klart at han ville ha 300 lapper. Det vel i overkant slik den ser ut. Litt vanskelig å prute når mannen egentlig ikke vil selge... Egentlig syns jeg Feelingen ser veldig bra ut bortsett fra prisen, da... Men det er jo litt for enkelt å ta den første båten man finner. Jakten på den riktige båten er jo noe av det gøyeste... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Her er jo et par alternativer: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16420714 Hero 114. Solid turbåt. Moderat rask. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15782014 X-402. Rask og solid. Litt i overkant prismessig, men bør være prutbar. Det er jo en gammel båt. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15348134 Gibsea 402. Hvis du vil ha et prosjekt er jo dette en mulighet. Sikkert mulig å diskutere prisen. Gibsea sine båter fra 80-tallet er lagd litt som en fattigmanns-swan. Solide, sjødyktige. Sjekk også Jeanneau Sun Legende 41 som ligner. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
RSL Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Noen med erfaring/synspunkt rundt Feeling 1090? Jeg har overhodet ingen erfaring med Feeling'n, men jeg husker akkurat den fra i fjor sommer når jeg var på jakt etter seilbåt. Jeg var på nippet til å dra å se på den, men..... lang historie kort så var det litt langt unna så det kokte bort og jeg endte opp med en Sweden Yachts 340 fra '87 som jeg kjøpte sent sent på året. (gleder meg som en unge til isen går i indre oslofjord. Lykke til med båtjakten. Det kommer nok flere båter på finn om ikke så lenge. Når jeg så på båter i fjor sommer var det nesten 13.000 båter å velge mellom, nå er det under 5.000. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
jupan Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Hmmmmmmmm............ ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Synes Feelingen så flott ut jeg. Når skal vi reise ned og hente den? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Jeg blir med :D Jaaaa, du MÅÅÅÅÅÅÅÅ :D Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 7.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Hehe, ingen mangel på mannskap her nei. Får først avslutte salget av min gamle båt. Så når pengene er på bok skal eg ha ny båt. Alternativet var å ikkje kjøpe båt, men det blei me fort enige om at ikkje funka. Selger campingvogna og, alt går til båt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
jupan Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Det eneste riktige. Kjøp Feelingen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Mars.2009 Del på Facebook Svart 7.Mars.2009 Det eneste riktige. Kjøp Feelingen. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Gibsea 402. Hvis du vil ha et prosjekt er jo dette en mulighet. Sikkert mulig å diskutere prisen. Gibsea sine båter fra 80-tallet er lagd litt som en fattigmanns-swan. Solide, sjødyktige. Sjekk også Jeanneau Sun Legende 41 som ligner. Den Gibsea'en har et sært navn: Uterus - altså livmor - Blir neste båt en X-yachts med navn Cervix !? Ellers er det to Feeling 10.90 til salgs på finn. Det ser ut som om det er hhv dyp og grunn kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Likte best den med dyp kjøl, hadde mest utstyr og nyere seil. Venter på flere bilder av den. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Kan den som redigerer titler skrive om fra seibåt til seilbåt? Eller er det en måte eg kan gjer det på sjøl? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
-Matros- Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Kan den som redigerer titler skrive om fra seibåt til seilbåt? Eller er det en måte eg kan gjer det på sjøl? tror du kan redigere det selv.. prøv å rediger det første innlegget ditt og se hva som kommer opp. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Hvordan stiller ekspertisen seg til denne Deplasement ca. 12,8 tonn Ferrocement, bygget etter tegninger og spesifikasjoner fra Hartley Boats, New Zealand. Kjølen som er støpt som en integrert del av skroget, er fylt med jernbaneskinner, stående på høykant og innstøpt i betong Dekket er bygget på laminerte dekksbjelker, 3 lag finerplater som er limt sammen og deretter belagt med ca 3-4 mm glassfiberlaminat. Glasfiberlaminatet ble så planslipt og 5-6 mm teakdekk lagt i West system epoksy Kraftig Selden mast(stod på en Najad 371 som skiftet til rullemast), Solid bom i laminert tre, glassfiber/epoksybelagt Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
HaHa Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Synsing: Den er veldig tung - 12800 kg er mye for en 38 fots båt! Jeg tror du skal ha god bør før den får opp farten. Det er jo delte meninger om ferrosement som skrogmateriale. Selv er jeg skeptisk.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Synsing:Den er veldig tung - 12800 kg er mye for en 38 fots båt! akk passe...min 12,2 ton 37 fot..... kommer til sin rett når man kommer ut i litt sjö... tykker JGH's siste forslag såg riktigt bra ut.....spes masten.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bergen Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Ønsker meg ein seilbåt såklart, som seiler bra, har adskilt akterkabin(er Hvordan stiller ekspertisen seg til denne Er det adskilt akterkabin på denne da? Ser ikke slik ut på bildene. Synes den var dyr nok til å være såpass ukurant og selvbygget. Likte bedre Feelingen. I tillegg er jo seilasen fra Jondal altfor kort til at det er behov for å mønstre BP mannskap på henteturen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.