JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Hehe, sant nok Bergen. Ikkje adskilt akterkabin, men kan leve med den løsningen der. Skal på tur til Haugesundstraktene om 14 dagers tid, lurer på om me skal ta turen til Stavanger og kikke på 2 stk Feeling da. Dersom ikkje det dukker opp andre interessante eller dei blir solgt før eg får sjangs til handel. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Eg bur i feil land. Lurer på ka denna hadde komt på ferdig fortolla i Norge Redigert 9.Mars.2009 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Eller så går eg ner i størrelse og ser på denne, "ny" båt med masse utstyr. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
HaHa Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 (redigert) Eg bur i feil land. Lurer på ka denna hadde komt på ferdig fortolla i Norge Du går fra en ytterlighet til en annen og videre til en tredje (men det mangler en litt racer-type båt ...) Brewer båten er en skikkelig skute, men skummelt billig og litt av et prosjekt. Den har vært delvis under vann og trenger ny rigg. Redigert 9.Mars.2009 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Hvordan stiller ekspertisen seg til denne Litt skeptisk. Mulligan her på forumet er helt sikkert skeptisk til dekket i innlaminert kryssfiner. Jeg hadde trodd at du ville ha en raskere båt enn den du har nå. Hvis det er aktuelt må du ta den ut å seile en dag det blåser sterk kuling/liten storm. Så seiler du bankekryss et par timer med mest mulig duk oppe. Da finner du ut om selvbygget tåler en trøkk. Hvis den består testen (og det er ingen selvfølge) så har du en trygg langturbåt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Eller så går eg ner i størrelse og ser på denne, "ny" båt med masse utstyr. Er skeptisk til dette storseilfestet: Hvordan hadde det sett ut etter årets neglesprett? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Ytterligheter finnes ikkje her, alt er mulig. Kan eg få båt med gode seilegenskaper/bokomfort/langturegenskaper/mye utstyr osv osv for 500K så er eg interessert. Men anser det for umuligt, så derfor ser eg etter kjekk hytte på sjøen. Men trur ikkje eg vil ha 38 fot og 12.8T båt. Hadde den vore glassfiber/alu/stål så hadde det vore ein aen sak. Og pris. Enn så lenge er eg åpen for det meste. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Hvordan hadde det sett ut etter årets neglesprett? Enig at det ser svakt ut, men går vel å forbedre det raskt. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
jupan Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 For 500 lapper kan du jo velge og vrake i alt som er modernisert og kurant så jeg ville styrt unna alle "gode tilbud" og gått for en bankers båt. F.eks. den First 38'en som lå ute for en tid siden. Den er solgt men noe i den dur. JRO Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 9.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Den Firsten var eg innom og kikka på dagligt, men hjelpe ikkje det når den er solgt. Ellers har eg fryktelig lyst på den X-402en som Viggo linka til. Synd den er så dyr. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
HaHa Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Siden alt er mulig, så kan du se til Sverige: J 92 (sportslig men uten akterlugar) Guyline 125 med kullfiberrigg (litt odde båt med senkekjøl) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Du kan jo by 550 med forbehold om besikting på x'en og se hva som skjer. Den er ihvertfall for høyt priset i markedet siden den ikke er solgt siden i høst. Ser f.eks at den mangler både rulleforstag og lazy- bag, da er det ikke lett å selge en 40 fots X som en turbåt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
jupan Svart 9.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2009 Nå snakker vi ;) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Denne så jo fin ut: Scanmar 35 Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enzo Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Fantastisk bra bilder i den scanmar annonsen , skikkelig ryddig inntrykk Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Såg bra ut den, men syns prisen var litt høy. Vil ha litt mer utstyr skal eg legge ut 500K på ein båt fra 1986. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bergen Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Her får du 3 lugarer! Sitér dette innlegget Link to post
jm Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Da hadde jeg mye heller sett på denne, og fått en nesten ny båt med bedre plass og 3 kabiner: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16520713 Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Greit med båt som ikkje er i Spania, har ikkje så lang ferie Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
klugg Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Kan ikke dy meg: Men med god prut og litt tøying av budsjettetkan du jo få noe av det aller flotteste, spør du meg: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14327421. Selv ser jeg etter familiesnekke på enda lavere budsjett... Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Denne kunne jeg ønsket meg jeg også (men Sirius ville ikke la seg selge kode 14491950 ), men legg inn bud på 500k så kanskje du får napp. Mannen skal jo bygge hytte ! Kanskje han blir mer og mer desperat. Jeg innså at min båt vil ingen ha og startet oppgradering, men jeg har hytte. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
moosewine Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Kan ikke dy meg:... noe av det aller flotteste, spør du meg... Helt enig, dette er noe av det flotteste! :flag_sw: Sitér dette innlegget . Link to post
JGH Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Nå er iallefall min båt solgt! Mesteparten av pengene på konto og resten ved levering lørdag. Så da blir det seiling til Sotra i helgen. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
opus Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Hei JGH ! Her har du en spennende seiler , ikke så gammel, og med løsninger for smart seiling, sporty look! Bl.a selvslående fokk, integrert gennaker-spyd, ordentlige kanter i cockpit til aktiv seiling. Reja 35 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14463343 Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Annonsen for Reja 35 har jeg sett også, men får ikke bestemt meg om jeg synes båten er fin eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.