Jump to content

Jakten på ny seilbåt begynner her! (opptil 500k)

JGH

Recommended Posts

Annonsen for Reja 35 har jeg sett også, men får ikke bestemt meg om jeg synes båten er fin eller ikke. :confused:

Enig. jeg får ikke bestemt meg heller om jeg synes den er fin eller ikke. vill tro jeg syntes det siste desverre.

Den er tøff. KJØP!

Man kjøper vell ikke en båt til rundt 500k fordi den er tøff?-vist man ikke har ALT for mye penger å fare med da.

Mvh -Matros-

--------------

Medlem av gruppen: folk i båt!

Jeg er en lykkelig eier av en Omega 36. Jeg kjøpte den i 1989, to år gammel. Jeg kan virkelig anbefale båttypen, og prisen på kr 495.000 er det ikke noe og si på. Jeg studerer nye båter, men har ennå ikke funnet den jeg vil bytte ut Omegaen med.

Det jeg liker best med båten er innredningsløsningen. Den er meget praktisk. Det jeg ikke liker er at jeg ikke går under broer på 16 m høyde, som er vanlig brohøyde på mange broer. Med Omega 36 må en derfor seile rundt, eller lure seg under broen på fjære sjø.

Motoren min har nå gått nesten 4.000 timer. Den er meget lettstartet. Normalt så starter den med gassen på tomgang. Det eneste jeg har gjort med motoren er overhaling av dyser, og reparert dieselfødepumpa. Motoren bruker ikke olje, og snitt diselforbruk pr time er på ca 1,85 l. (Jeg fører oversikt over hvor mye jeg fyller pr år, fordelt på antall motortimer.)

Siste sommer seilte vi til Færøyene via Shetland. Jeg har skrevet en del om mine erfaringer med båttypen på min hjemmeside. http://home.ntebb.no/arkmarin Det er en aktiv klasseklubb i Norger for Omegabåter. http://www.omegaklubben.com/ Den gir bla. råd og tips om praktiske ting knyttet til Omega.

Mitt råd, løp og kjøp.

• 4 uker senere...

Han kunne jo sikkert forlange å få reparert motoren for din regning, men å forlange ny motor var vel i overkant... Men heving er jo helt i henhold så klart.

Jeg trekker den båten tilbake forresten. Ser at både skrog og dekk er i sandwich med balsa mellom. Ukult...

JRO

PS! Jeg er i overkant følsom ovenfor sandwichkonstruksjoner for tiden...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...