Elmer Startet 8.Mars.2009 Del på Facebook Startet 8.Mars.2009 Har kalesje fra Alf Hansen som har vært i bruk i to sesonger. Jeg har enda ikke impregnert kalesjen. Når bør en starte å gjøre det? Kan man ødelegge noe av fabrikkimpregneringen hvis en selv begynner å gjøre dette for tidlig? Og til slutt: Hva mener dere er den beste impregneringen (enkel å få pent på, best mulig holdbarhet)? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Mange tråder/kommentarer om dette her på BP. Du finner sikkert noe her: Resultat etter søk Redigert trykkleif Redigert 8.Mars.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Man impregnerer vel kalesjen først etter at en merker at den ikke holder tett? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elmer Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Mange tråder/kommentarer om dette her på BP. Du finner sikkert noe her: [url="https://baatplassen.no/i/index.php? Takk for tipset. Mange nyttige tråder her. Man impregnerer vel kalesjen først etter at en merker at den ikke holder tett? Lars H. Sant, sant. . Lurte likevel på dette da kalesjen vår ikke perler noe særlig. Den blir fort våt og i vedvarende regnvær blir den fuktig på innsiden, men lekker ikke. Hvis jeg skal handle impregnering og skal holde meg unna de med silikon (forsto at det kunne være et poeng), hva har dere best erfaring med da? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Jeg impregnerte for sikkerhets skyld midt i sesong 2 da vi hadde Nidelv 690. Tenkte også at det var greit impregnere mens kalesjen var noenlunde ren og pen. Synes det var bedre enn å forsegle møkka i kalesjen med impregnering. Kalesjen vi har nå har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Det er bomullstoff - får ta en sjekk til sommeren. Hva anbefales av impregnering? Redigert 8.Mars.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Har brukt både Seajet og Jens Sagen sin kalesjeimpregnering med bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Jens Sagen! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Man impregnerer vel kalesjen først etter at en merker at den ikke holder tett? Det var nøyaktig det svaret jeg fikk av produsent da jeg kjøpte ny sprayhood til seilbåten for noen år siden! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Intruder Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Vask den årlig med mildt grønnsåpevann, det hjelper til å holde den tett slik at man slipper impregnering. Sitér dette innlegget Link to post
eCera Svart 9.Mars.2009 Del på Facebook Svart 9.Mars.2009 Seajet har jeg hatt best resultat med :) Husker ikke helt hva de andre typene heter, men har holdt meg til Seajet de siste 2 årene :) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 biltemasprayen er helt rå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.