Jump to content

Evinrude e-tec 50 på 16fot Wesling?


softneck

Recommended Posts

Opplevelsen av en "ny" motor var ihvertfall helt vannvittig forskjell. Toppfarten har økt fra knappe 27knop til rett over 30. MEn dette kan også ha noe å si med at jeg har skrapet bunnen og har nå kun 3 lag med primer på. Håper å få en knop til eller to hvis jeg hever motoren. Tror ikke e-tec`en har den største fordelen så langt oppe på turtallsregisteret, den har det der du trenger det.

 

Men det å kunne finjustere motoren med powertrim utgjør kanskje den største fordelen. Har aldri kjørt med powertrim før, men slik som jeg fant ut var greiest: Når båt skal opp i plan så trimmet jeg motoren helt inn. Da vippet baugen ned og den gik i plan meget lett. Når høy marsjfart skulle holdes i litt bølger, trimmet jeg den litt ut for å lette presset på baugen. Dermed banket og slo det mye mindre i bølgene.

 

Lå utaskjærs i går i gode dønninger og litt bølger, men det føltest helt greit. Kunne gått slik i timesvis uten problemer.

Link to post
Share on other sites

maxfart oppnåes vanligvis med motoren tiltet utover så langt det går uten at båten slår

 

Slik er det ikke på min Nordkapp med 90HK. Jeg kan godt kjøre motoren så høyt opp at propellen mister grepet i vannet uten at båten begynner å hoppe. Så det er nok forskjell mellom båttypene her. I fart selvfølgelig. Begynner jeg med propellen i vannskorpa tar det nok en stund, om aldri før den går i plan, naturlig nok :lol:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...