MajorAndy Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Her kan jeg se at jeg har samme rutiner som mange andre: Vestene er på når: Jeg er alene i båden Det blæser / der er bølger (som tommelfingerregel ved vind over 5-6 m/s) I gummibåden Der er tale om børn (under cirka 18) Ellers ligger de i skabet. Vi har 5 opblæsbare veste og yderligere 5 svømme/redningsveste i reserve / til gæster i alle størrelser fra meget voksen til 1 årige. Så der er veste til samme antal personer som båden er CE-godkendt til. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 (redigert) De kommer an på hvilken båt de er! i Sandviken bruker vi ikkje, men den er altid med.... hvis vi skal ut med Hobby'en bruker vi ALTID! Redigert 10.Mars.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Mulligan Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Dere som er alene i båten, og dermed alltid bruker vest. Hvis dere faller overbord, hva gjør dere da? Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Vi bruker vest på dekk i samband med fortøyning ellers så ligger vestene bak fører stolen lett tilgjengelig Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Dere som er alene i båten, og dermed alltid bruker vest.Hvis dere faller overbord, hva gjør dere da? Krabber ombord igjen såklart Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Brigg Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Som mange andre skriver bruker vi alltid vest i gummibåten og når vi beveger oss på dollbord/fordekk i forbindelse med fortøyning etc. Når vi er inne i båten eller på akterdekket bruker vi normalt ikke vest. I tillegg bruker barna vest når de utforsker brygger og nærliggende områder på egen hånd. Dere som er alene i båten, og dermed alltid bruker vest.Hvis dere faller overbord, hva gjør dere da? Jeg bruker alltid vest når jeg beveger meg ut på dollbord/fordekk, også når jeg er alene. Når jeg er alene hender det ofte at vesten blir værende på etter at fortøyninger er løsnet og fenderne er kommet om bord. Med en oppblåsbar vest som er behagelig å ha på er ikke dette noe problem. I tillegg praktiserer jeg at giret alltid skal stå i fri når jeg henger ut/tar inn fendere når jeg er alene i båten eller at det ikke er noen andre ombord som er i stand til å håndtere båten slik at de kan plukke meg opp om jeg faller overbord. Båten er utstyrt med badestige som kan felles ut når man ligger i vannet, og det er også mulig å entre båten via badestigen selv om gummibåten henger (eller heter det står?) i snapdavitene. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
m/s draugen Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 må vell innrømme at jeg er "synder i sommersol" Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 I en del situasjoner kan jo redningsvest være litt falsk trygghet, som Mulligan muligens antyder. I motorbåt med dødmannsknapp har man mulighet til å komme ombord igjen. I en seilbåt med seilene oppe så blir det fort ganske håpløst. Sikkerhetsline er sånn sett en mye bedre sikkerhet enn vest. Sitér dette innlegget Link to post
Flippern Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Har fortsatt til gode å ha på meg vesten i båten (flipper740). Men i lillebåten (pioner 15) har e fortsatt tilgode å ikkje ha på meg vest. Så båttypen har jo alt å si... Andre regler gjelder for ungane... Men uten vest dei også så lenge dei e nedi båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 Jeg bruker aldri vest faktisk! med mindre jeg er i jolla selvfølgelig. Men om jeg er alene ombord og skal på dekk/dollbord for å ordne med fortøyning eller fendere, setter jeg maskinene i fri. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.