Jump to content

Forskjeller på D6-310A-A B og C


mhemil

Recommended Posts

Vet ikke forskjellen, men en kan jo håpe at c versjonen vil oppleve færre havarier enn tidligere versjoner... I så fall vil nok VP holde kortene tett til brystet ang. forskjellene. For forskjeller er det når det introduseres nye versjoner selv om de har likt effektuttak...

 

Noen med litt mot i brøstet kan stille VP til veggs på båtmessa til helgen å høre hvordan de vil stille seg til D-havarier på motorer som har rundet 5 år....

Mvh. SAP

Link to post

Ifølge en person på VP-standen i Göteborg i februar:

 

 

A-modellen har en anden top end de efterfølgende hvilket skulle betyde lidt mere "hård" motorgang.

 

B og C-modellerne har man mulighed for at trække nmea 2000 motordata ud til brug på plotter eller på VP's eget instrument.

 

C-modellerne har elektronikken indbygget i selve motoren (PCU'en eller hvad den hedder) i stedet for at være separat. Det betyder, at der sidder diverse udtag på den nyeste model bb side.

 

Andy

Link to post

Dette er de forskelle jeg kender til. Der kan meget vel være flere. Og jeg har kun en kilde til historien. Nej - ikke helt rigtigt: På Volvo Pentas site kunne man for nogen tid siden test om ens D-serie motor kunne benytte sig af noget af det meget ekstraudstyr, der var kommet. Her tænker jeg på ting som low speed mode, power trim assist og EVC-overvågning. Her fremgik det, at A-serien IKKE kunne benytte sig af disse ting. Desværre, da jeg har en A-model...

 

 

Andy

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...