Jump to content

Er det økt hk-avgift i år?

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Det er vel ingen grunn til at den ikke skal gå opp? Politikere fornekter seg ikke, og på spørsmål om hvorfor er gjerne svaret " det bare blir sånn"...det er det enkleste.

Akkurat som bilavgiftene opp gjennom årene...der var også svaret "...det bare blir sånn".

He he, litt OT, men min datter har en Polo diesel UTEN partikkelfilter,bruker vel 0,5 på mila - Årsavgift litt over 3000, selv har jeg en Corvette stående i garasjen med en 454 V8 som antakeligvis bruker et par liter eller mer - Årsavgift 2740.

Altså - Polo'n er miljøsynderen. Merkelig avgiftspolitikk vel?

«Når du snakker gjentar du det du allerede vet, hvis du lytter kan du lære noe»

D1

Grunnen til at avgiftene går opp er for at det skal finnes nok penger til at alle vi i offentlig sektor kan få en lønn til å leve av, enten vi utfører noe vettugt arbeid eller ikke, etter mitt syn! At økningen i hk-avgiften er på linje med økning i KPI og langt lavere enn lønnsveksten er selvfølgelig helt uinteressant vil jeg tro.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

... eller det anses mest rettferdig å øke for alle..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha