Jump to content

Oppkobling av vdo instrumenter ,akustisk varsler, og lamper

M/S Bastard

Recommended Posts

:crazy:

Har i dag holdt på noen timer med dette, men det virker fortsatt ikke som det skal.

Brukte koblingskjema til vdo.

Vi koblet først opp vanntemp, instrument fungerer men ikke varsellampen og den akustiske varsleren.

Denne ga vi opp foreløbig.

Så koblet vi opp oljetrykk instrument, på denne virket lampe og akustisk varsler men nåla på instrumentet fløy bare rett over.

Jeg har givere med to poler, men har tenkt litt på om givere får jord i blokka eller om den ene polen er jord

Hvordan kan jeg sjekke dette på giverne.

Begge instrumenter fungerte som de skulle helt til jeg ville koble disse via varsellampe og akustisk varsel.

Instrumenter funger om jeg kobler vekk lampe og akustisk varlser, så ingen ting skal være defekt.

Vanntemp giver er forøvrig ny

Her er skjema jeg brukte, men fikk det altså ikke til og fungere

vdoakkustisk2.jpg

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Jeg tipper giverne får jord i blokka, og "alarm-utgangen" på givern lukker ved en fast verdi, mens "indikator-utgangen" vil variere mellom 10 og noen hundre Ohm.

Når indikator-nåla til oljetrykket spretter rett til maks, kan det være nærliggende å tro at du har byttet om pinnene på giveren (alarm og indikator altså).

Hvordan vet du at vann-temp alarmen ikke går? Den skal jo i utgangspunktet ikke reagere før vann-tempen når nærmere 100'C.

Et multimeter koster ikke rare greiene på Biltema, og kan være et kjempeverktøy for å feilsøke i slike situasjoner.

Redigert av Cerveza (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...