M/S Bastard Startet 10.Mars.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2009 (redigert) Har i dag holdt på noen timer med dette, men det virker fortsatt ikke som det skal. Brukte koblingskjema til vdo. Vi koblet først opp vanntemp, instrument fungerer men ikke varsellampen og den akustiske varsleren. Denne ga vi opp foreløbig. Så koblet vi opp oljetrykk instrument, på denne virket lampe og akustisk varsler men nåla på instrumentet fløy bare rett over. Jeg har givere med to poler, men har tenkt litt på om givere får jord i blokka eller om den ene polen er jord Hvordan kan jeg sjekke dette på giverne. Begge instrumenter fungerte som de skulle helt til jeg ville koble disse via varsellampe og akustisk varsel. Instrumenter funger om jeg kobler vekk lampe og akustisk varlser, så ingen ting skal være defekt. Vanntemp giver er forøvrig ny Her er skjema jeg brukte, men fikk det altså ikke til og fungere Redigert 10.Mars.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Ingen råd og dåd Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) Jeg tipper giverne får jord i blokka, og "alarm-utgangen" på givern lukker ved en fast verdi, mens "indikator-utgangen" vil variere mellom 10 og noen hundre Ohm. Når indikator-nåla til oljetrykket spretter rett til maks, kan det være nærliggende å tro at du har byttet om pinnene på giveren (alarm og indikator altså). Hvordan vet du at vann-temp alarmen ikke går? Den skal jo i utgangspunktet ikke reagere før vann-tempen når nærmere 100'C. Et multimeter koster ikke rare greiene på Biltema, og kan være et kjempeverktøy for å feilsøke i slike situasjoner. Redigert 11.Mars.2009 av Cerveza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Jo, skal sjekke med multimeter. Har nå lest en del på vdo sine sider, så da har jeg måleverdiene. Skulle være enkelt og koble dette, men... På giverne står det G og WK på tilkoblingspunktene, da skal giverne etter det jeg skjønner være jordet i blokka. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Etter tegningen å dømme er giveren jordet i festet.Stiftene på giveren er da isolerte.Har du brukt plastskiver når du festet kablene til giveren?Hvis du har brukt metallskiver blir det feil da kabelen går rett til jord. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 (redigert) Det skal jeg sjekke ja, har ikke tenkt på det. Det virket før jeg rensket gjengene, da det var brukt gjengetape fra før av. Tror ikke det lå noen skiver der i det hele tatt Takk for tips Redigert 12.Mars.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.