Jump to content

Hvilke foreninger etc er det greit/lurt/nyttig å være medlem av?

jupan

Recommended Posts

Jeg prøver å tromme sammen hva jeg skal være medlem i/av, og hvilket forsikringsselskap som er greit å bruke.

Er det noen "standardløsning"; f.eks. medlem av Seilforbundet og forsikret i Norske Sjø? Og så var det Kystpatruljen/Sjøassistanse da..... og Småbåtregisteret...

Jeg synes dette er et "villniss" som ikke er helt til å finne ut av. Enkle løsninger mottas med takk.

JRO

Redigert av JRO (see edit history)

Jeg tror ikke det er noen standard her.

Jeg er medlem i

Oslofjorden Friluftsråd

Kystpatruljen (t otal)

Sjøassistanse (så ut som det kom automatisk når jeg tok VHF-Lappen)

Båten har også målebrev og ID-bevis fra Sjøfartsdirektoratet (Frivillig under 15m, men kjekt å ha i utlandet vistnok)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

De fleste klarer seg nok med et totalmedlemskap i Kystpatruljen. Det er ca 40 rednignsskøyter langs kysten som hjelper om man trenger det da.

Jeg er også medlem av sjøassistanse - men det er jeg ikke sikker på hvorfor lenger.

Svenske Kryssarklubben har et unikt verk over havner som selges til medlemmer. I tillegg til at På Kryss er et flott blad

Annet - tja Norsk Motorsykkel Union - men det er først og fremst til og fra båten :lol:

vi har god forsikring og er total medlem i redningselskapet - mere trenger ikke vi

De fleste klarer seg nok med et totalmedlemskap i Kystpatruljen. Det er ca 40 rednignsskøyter langs kysten som hjelper om man trenger det da.

Jeg er også medlem av sjøassistanse - men det er jeg ikke sikker på hvorfor lenger.

Svenske Kryssarklubben har et unikt verk over havner som selges til medlemmer. I tillegg til at På Kryss er et flott blad

Annet - tja Norsk Motorsykkel Union - men det er først og fremst til og fra båten :lol:

Tilbyr Redningsselskapet og Kystpatruljen også forsikring av båten?

Tilbyr Redningsselskapet og Kystpatruljen også forsikring av båten?

Nei, men mange andre forsikringselskaper gir rabatt om du er medlem der.

Jeg har følgende som koster et eller annet form for årsavgift:

Forsikring: IF

Medlem i lokal seilforening

KNBF

Sjøassistanse

Kystpatruljen Basis

VHF konsesjon

Klasseklubben www.Ballad.no

Båtmagasinet

Seilmagasinet

Seilas

Tror jeg må rydde litt opp i dette her...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Forbundet Kysten

Föreningen Allmogebåtar

SSCA

NRRL

ARRL

NSF (dem er det mange av; her: Norges speiderforbund)

SXK

Lokal båtforening

Lokal seilforening

NM

NAL

AFAG

NAF

ADAC

NSSR

F15

Sjøassistanse

Foreningen Med Det Lange Navn

(leter i lommeboka etter medlemskort.. jamen så det ut til å være slutt. Det er nok et par til.)

- men sannsynligvis synes ikke alle det er greit/lurt/nyttig å være medlem av alle sammen (ref. trådens tittel) :)

Forsikringsselskaper er jo ikke foreninger, så dem tar vi ikke med.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Hvorfor i all verden prøve å finne ut av flest mulig foreninger å være medlem av?? Har du en båt kan det være greit å være forsikret ja, og den tar hånd om regningen for redning og "alt" annet som plutselig skjer med båten. Om ikke egenandelen er satt til himmels da! Lokal båtforening for å få havneplass eller seile regatta. Redningsselskapet og alle andre som vil hjelpe oss til sjøs trenger du ikke være medlem av, men det kan være greit å sponse dem litt når staten løper fra sitt ansvar!! Tjenestene kan kjøpes fra dem uansett. dog til høyere pris enn medlemmer, men sannsynligvis trenger du slep eller dykker bare et par ganger i løpet av livet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...