Jump to content

Luft i Powertrim systemet

John_Kr

Recommended Posts

Dette har jeg ikke hørt om før. Men jeg har hørt om - og erfart - luft i servostyring og tilt til drevet (kanskje samme som powertrim?) Det lufta seg ut av seg selv - jeg merket egentlig ikke noe annet enn at jeg måtte fylle på litt olje etter noen timers bruk av båten

Er det ikke splitt ny motor da, ta kontakt med forhandler.

Jo det er ny motor. Vi kjøpte 2 stk båter og begge motorene høres det ut som om det er luft i systemet. Hvist jeg ikke husker feil så var min forrige motor (Johnson 115Hk) likedan i start fasen. Men jeg husket ikke hvordan jeg fikk luften ut eller om det ordnet seg selv etter hvert.

Finner ikke så mye om dette i brukermanualen heller.

Skal sjekke oljenivået når jeg tar opp båten for 10 timer service.

Det står heller ikke så mye om oljetype, trur det var vanlig ATF olje som skal brukes.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Skal det ikke være automatisk utlufting på systemet da? Det skal som oftest ikke være nødvendig å utføre service på powertrimmen, ihvertfall ikke på en ny motor. Hvis det må utføres service, for eksempel på grunn av lite olje, så er dette opp til forhandleren.

Du merker når tanken/systemet er full(t). Når jeg fylte på mitt system, kjørte vi pumpene opp mens vi fylte på. Da sugde den oljen inn i systemet.

Vet ikke om det er nødvendig å fylle på den måten, jeg gjorde det fordi jeg måtte tømme systemet og fylle det på nytt, grunnet vannintrenging som følge av ett deksel på ene sylinderpumpen som var eiret hull i.

Tar å kjører trimmen / motoren noen ganger opp og ned med påfyllingstoppa avmontert. Dette for å kontrollere oljenivået. Det er ikke bra å fylle på for mye heller.

Takker for din bistand og hjelp.

:smiley:

Power trimmen på min nye 150Hk VMax er stort sett lik power trimmen på min 98 mod Johnson 115Hk.

De har tre trimmsylindere, dvs 2 stk til trimming under fart og en i midten til å løfte motoren helt opp.

Dette er vel likt uansett motorfabrikat?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...