Jump to content

Nor Star 340

Bitteliten

Recommended Posts

Etter brannen på Elwaro har Nidelv sluttet å lage Nidelv 340. Båten har visstnok gjenoppstått som Nor Star 340. Er det noen som har sett båten "live"? Er det store endringer fra Nidelv 340?

Er det noen som har erfaring med Nor Star (ikke halvfabrikat - men 100% fabrikkbygde). Hvordan er kvaliteten sammenlignet med Nidelv?

Det stemmer som du sier at Nor Star bruker Elwaroformene til å bygge en 34 foter. Fikk en brosjyre på denne på Sjøen for alle, og den ser meget bra ut! Det er visst gjort noen justeringer i forhold til Elwaroen, bl.a større badeplattform, litt endringer på innredning ++. Mer om dette kan Nor Star folkene svare på.

Har ellers svært gode erfaringer med en Nor Star 290. Solid båt, med praktiske løsninger og ikke minst et hav av uteplass!! Fin planende båt som holder seg godt i pris. Dessuten er Nor Star folkene suverene når det gjelder service og oppfølging.

Jeg trodde formen brant opp?? Det er i tilfelle fint at båten kan gjenoppstå.

Litt artig at du nevner Nor Star. For det var nettopp assosiasjoner til  Nor Star jeg fikk da Nidelv første gang presenterte båten som en Nidelv på "Båter i Sjøen" (i 2002 var vel det?). Ikke misforstå meg. Nor Star 290 er en flott båt, og M/B Månestråle http://home.online.no/~rmalmgre/index.html er et prakteksemplar. Men når jeg har sett fabrikkbygde Nor Star 290 så har de vært fine, men ikke helt Nidelv-kvalitet. Det har vært enklere løsninger, tynnere skott og dører i innredningen, mer kantete osv. Slik var 340 i Nidelv-versjon også, synes jeg, selv om de jobbet med og gjorde en del forandringer.

Når det er sagt synes jeg 340 er en flott og ikke minst veldig romslig båt. Veldig god plass inne og ute, og virker veldig trygg med høyt fribord og godt beskyttet cockpit og førerplass. Hvordan den går i sjøen vet jeg ikke.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Takk for svarene. "Naboen" i båthavna har byttet fra Nidelv 690 til Nor Star 290. Jeg var ombord da han hentet båten i fjor høst - den så bra ut - mye plass etc - men jeg synes kanskje formen på båten er litt kantete (smaken er som baken ...)

Jeg leste test av Nidelv 340 i ViMenn, og de sa at det var litt lite harmoni mellom plast og tre i interiøret. Sjøegenskapene var gode - men båten tålte ikke all verdens av sjø før man måtte dra av litt på farta.

Jeg savner på en måte en båt mellom 320 Cruiser og 300 Sport i Nidelv's program i dag. Har lyst på større båt enn  300 - men 320 blir kanskje litt mye "hytte på sjøen".

Nor Star 290 er en flott båt, og M/B Månestråle http://home.online.no/~rmalmgre/index.html er et prakteksemplar.

:flag: 17.mai

Og Takk KOB for hyggelig omtale, forrøverig støtter jeg også Swande sin omtale om 290`en.

Men, Nor Star 340 blir  i følge produsenten ikke klar før til høsten. Jeg har tro på denne båten, utvendig helt lik  Elwaro Seaenna (samme forma som nevnt tidligere i tråden  :wink:)

Innredningen i Elwaro kjenner jeg ikke til men Nor Star skal leveres med 2 stk faste lugerer den ene med skikkelig "gang" Toalett og eget dusj rom. Salong/dbbl seng helt forut med skyvedør. Pentry i cockpit.

Også denne som 290`en kun 2 seter i fartsretningen, litt dumt med dog..  :cool:

Når det gjelder kvalitet i forhold til Nidelv, tja... hvem vet, jeg tror den blir minst like bra, ihvertfall hvis man tar hensyn til pris  :smiley:

M/B Månestråle

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

KOB: Jeg trodde formen brant opp?? Det er i tilfelle fint at båten kan gjenoppstå.

Det jeg har hørt er at formene brant opp, men at de lagde nye av en ferdigstøpt Elwaro som visstnok ikke ble tatt i brannen.

Ellers er nok smaken som baken når det gjelder kantete eller ikke kantete. Gummibåt er jo uansett det minst kantete en kan skaffe seg... :cool: men du er vel i ferd med å handle nytt slik jeg forstår...  :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...