Jump to content

Færderseilasen 2009


LarX

Recommended Posts

Når pleier båtene å komme til Færder?

 

Det kommer ann på båt og vind. De raskeste er der på noen timer, så kommer det båter frem hele natten og noen kommer aldri så langt.....

 

RSL

(som i møkkaværet ikke engang gidder dra ut å se på starten. I dag blir det rett ut på nærmeste holme, skalke lukene og ta seg en øl :cheers: )

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Har fullkontroll over drøbakssundet :) Første båten, en katamaran med nokian seil kom for en god stund siden i voldsom fart. Generelt syntes jeg at det går fort, det er jo tross alt ikke så mye vind.. :S Lykke til på ferden.. Om noen er spessielt int kan jeg jo ta noen bilder :flag:

img0415l.jpg

 

mvh Jon Einar

Link to post
Share on other sites

Toke ett par bilder i farten når vi krysset fjorden på vei til Holmestrand på fredags kvelden. Bildene er tatt ca midt mellom Jeløya og Mølen. En kan så vidt skimte Gullholmen i det fjerne. Det virket som om det var bra med vind. Båten hadde god fart. :smiley:

Helt uproblematisk å krysse fjorden allikevel. Et flott syn:

 

ferdern1.jpg

 

Jeg kjenner ikke båtene, tok bare bildet i farten.

ferdern2.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg dropper hele færderseilasen i år. Synes det begynner å bli for mye hysteri rundt disse regattaene. Spesielt sikkerhetsreglene synes jeg er i ferdt med å gå altfor langt for en så kort regatta.

 

Ja, du droppet vel hele Færderseilasen, men du droppa ikke festen så jeg :)

Link to post
Share on other sites

Da vi fikk resultatet etter vår seilas på lørdag morgen hadde vi fått 2% tillegg. Da vi spurte hvorfor ble det oppgitt at det var fordi vi ikke hadde stormfokk.

 

 

Ingen hadde imidlertid sjekket om vi hadde eller ikke, så de trakk tillegget tilbake etter litt diskusjon.

 

Hadde vi storm fokk da ? Det sier ikke historien noe om... :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...