Jump to content

Erfaringer med Mercury 25hk 2 takt ca 2000 mod?

kaptein02

Recommended Posts

Velkommen til baatplassen!

Kjenner en som hadde en fra rundt 1990, den var enkel, bråkete og gav ialllfall ikke meg noe voldsomt godt inntrykk, han som brukte den var vel ikke gammel nok, men husker det var mye draging i snoren for å få den til å gå... men dette er bare det lille jeg kjenner til en mercury 25 og nok sikkert ikke noe konkret du trenger å ta med i din vurdering.

Sikkert noen her med lik motor som kan komme med bedre innspill. :sleep:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)

Kan tenke meg at det er litt forskjell på 1990 mod og 2000 mod jau. :yesnod:

Ingen som har liknande motorar? Evt. Mercury motorer fra same tidsperiode?

Motoren er strøken og har vert gått over av mekanikar. Tvilar på at det blir so mykje draging sidan karen som skal ha den er 17 og har nok av muskler :wink:

Kæptn båtløs...

• 3 måneder senere...

Sent svar og neppe så informativt heller...

Har en 25 Mercury fra 1997 som jeg stort sett er fornøyd med, lager litt lyd, men er sprek og dravillig.

Hvordan det er å dra den igang med snora vet jeg ikke da min har el-start og jeg kun drar rundt motoren for hånd i forbindelse med smøring, vedlikehold og før start.

Kan forresten nevne at jeg har en langstammet 25 hester fra midten av -80 tallet en gang som faktisk har nøyaktig samme blokka og endel andre deler, i praksis samme motor med annen forgasser og litt sånt småplukk, i tillegg til deksel og sånt da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...