Jump to content

Propellere


Mini

Recommended Posts

Leverte min Radice skewback propell til avbalansering. Fikk den igjen for noen uker siden. Dette er en propell som for 2 år siden ble tatt rett ut av esken og montert på akselen. Fiks ferdig til bruk altså.

 

Propellen har vært grei den, men jeg vet jo at det er stor forskjell på nye propeller og at de fleste trenger en siste finpuss. Fortjenesten hos produsenten ligger ikke i å gjøre en perfekt jobb, men en god nok jobb. Hva som er god nok, varierer antagelig. I vinter ble propellen i alle fall tatt av og levert til finpussing.

 

Fin ble den. Hvor mye bedre den er vet jeg jo ikke, men den er nå ytterligere avbalansert og kantslipt. Kantslipt var den ikke fra før. Forskjellen er påtagelig. En butt egg er nå knivskarp, men den er ikke slipt som et knivblad, mer som eggen på en saks. Ingen sliping på ene siden, bare på den andre. Avbalansering er nok garantert bedre. Det var jo hovedjobben. Så nå venter jeg spent på at våren kommer og resultatet av mine 690 kronene pluss moms kan rettferdiggjøres. Vi får nå se. Uansett kan det virke som at hovedregelen bør være at selv nye propeller avbalanserer og kantslipes før de tas i bruk. Selv om forskjellen kanskje er liten for mange propeller, kan forskjellen være stor for noen av dem. Kanskje akkurat min propell.

 

Se på en slik propelljobb som et 1000-kroners Kinderegg. Kinderegg gir deg 3 ting på en gang: Litt mindre vibrasjoner, litt mindre støy og ørlite grann mer fart. Det er nå det jeg håper på i alle fall......

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...