Jump to content

Erfaringer med deep clean??


sirius

Recommended Posts

Hei. Har nå begynt å tenke på utvendig arbeid på båten min, i den forbindelse så trenger jeg noe som renser skroget. Har lest mye positivt om deep clean, er det noen der ute som har prøvd dette stoffet og evt. gjort seg opp noen formening om det.

 

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1066

 

I følge HMS datablad består Deep Clean i hovedsak av 10-25% saltsyre. De resterende prosenter opp til 100% er produkter som ikke er nødvendig å klassifisere. I praksis for det meste vann og antagelig en dæsj tensider, dvs "såpe".

 

Dette er et godt produkt til fjerning av rur, rustflekker, skjolder, stripe i vannlinjen osv, men så er også vanlig saltsyre i passende konsentrasjon. Til en svært mye hyggeligere pris.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Brukte DeepClean på den gule "dritt" randen langs vannlinjen.  og vips, den forsvant.  Husk å skylle godt etterpå :-)  Har også brukt DC til å redde en rusten skiftenøkkel :-)

 

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Deep Clean til å fjerne rur og annen kalkgroe. Det renner av med en gang! Men husk at dette er saltsyre, så det må brukes deretter!

Jeg er ikke helt sikker på om jeg ville brukt det på fettranda etc, da det finnes andre stoffer som tar fett godt som ikke er like skadelig dersom man får det på seg selv (eller naboens hund etc..). Men som skrevet: På rur og alskens kalk groe er den uovertruffen!

 

.-) fredriksen..

Link to post
Share on other sites

....Men var kan jeg få tag i dette stoff. ......

 :flag:http://maritimstart.com/testresultat.shtml

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei. Har testet Deep clean - og det funker supert til det meste. Men, som tidligere innlegg... Pass på - dette er sterkt.

 

Men på Maititim start selger de flere ting.

 

Bl.a Nor Pol Rubbing og Nor Pol Wax.

Det er det råesete poleringsmiddelet jeg har vært borti. Har tidligere benyttet Autoglym - som er meget bra. Men Nor Pol tar kaka. Selger reklamerer med følgende: 2x rubbing + 2 x wax = Vedlikeholds fri vårpuss i 3 år.

 

-Men, er det noen som har tips om superprodukter for vårpuss/ vedlikehold av gummibåt ??!??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...