Jump to content

ventilasjons vifte i motor rom- hvor plassere slangen


KaRsK

Recommended Posts

Hei , har i dag 2 store luft inntak på hver side av båten.. de er ikke av typen som presser luft inn i fart.

 

Vil derfor montere avtrekksvifte for å bli kvitt varme og sirkulere luft i motor rommet.

 

Har lest litt om emnet , men finner ikke ut om det er best å plassere avtrekkslangen høyt eller lavt i motor rommet..

 

i mitt hode så ville jeg tro høyt , da varmen stiger .. men har som sagt hørt at det også er vanlig å plassere den lavt..

 

 

Takker for svar :)

 

KaRsK

Link to post
Share on other sites

Vil jo tro at hvis det bare er varme du vil ha ut, er plassering høyt det beste. Men en del gasser er tyngre enn luft, og vil du ha i "pose og sekk" kan du vel montere en Y- kobling og få dette ut også... Spesiellt i forbindelse med drivstoff-fylling er det viktig å få ut evt. gasser, så tror jeg hadde gått for en slik løsning.

BONITA I

Link to post
Share on other sites

Det er en diesel motor som står i båten.

 

trodde ikke jeg trengte vifte som blåser inn i motor rommet .. (motoren klarer vel lett å ta luft selv.

har store ventil rister på begge sider..

 

tenker jeg kun monterer avsug , høyt i motor rommet for å sirkulere ut varm luft.

 

er vel heller ikke noe gasser som samler seg i bunn heller .. diesel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...