Jump to content

Shine up av eldre gummibåt! Hva anbefales?


Bøljan

Recommended Posts

Hei

Jeg har god erfaring med JIF skurekrem og vanlig båt polish på vår gamle achiles (rød 230). Det var bare å skrue båten skylle godt og da så den nesten ny ut.

Bruker denne metoden på vår nye lysegåe achiles og blir gratulert med ny båt vær vår. :flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror dette er tingen:

newmagic.jpg

 

Blue Marine "New Magic" dyprens og "New Gum" forsegler. Leste en imponerende test på nettet. Og ble veldig imponert selv.

Kraftige saker. Tok alt. Men det er viktig å fylle porene godt med New Gum cream etterpå. Kjøpte en ladning med billige kluter og skuresvamper på matbutikken til jobben. Gikk ganske fort, ikke noe bruk av vann (skal være tørt). Den svarte Quicksilveren vår ble lys grå igjen! :smash::flag:

 

Jeg kjøpte hos Rammsalt på Vettre i Asker, og fikk en god forklaring på hvordan det skulle gjøres. Men jeg tror nok det er flere som har den. Fort gjort å sjekke med en telefon eller to hvis du ikke skal forbi Vettre uansett.

 

Mvh Arne Armoa

 

PS

Den flaska som står bak til høyre ble ikke kjøpt for å rense jolla, den ble kjøpt senere for å rense skai-putene i cockpiten, etter råd fra Rønsdal senior på Hvalstad. Funket det også. (Ble anbefalt å gni inn med neglebørste og av med fille. Brukte ryggbørsten fra dusjen istedet og kjøpte ny der)

Jeg syntes det var litt jobb, og det fins kanskje bedre midler og måter der (?)

 

Kan forsåvidt også nevne at jeg prøvde litt med no' såpe og trykkspyleren på jolla uka før jeg kjøpte New Magic. Det var bortkastet tid det :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...