Jump to content

Kjøpe kinesisk motor, er jeg helt gal?


flight

Recommended Posts

Var mest ment som spøk, men jeg gjør meg ofte slike tanker...

 

Men det er vel typisk for tiden vi lever i; alt må være billig uten tanke for andre ting slik som kvalitet, hvor produsert, hvem produserer (barnearbeid?) osv.

 

Mange bedrifter i Kina ville med norske øyne blitt karakterisert som slavebedrifter om vi visste mere...

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

En får som regel det en betaler for. Priser for montering, eksossystem, propell etc er jo den samme uansett hviken motor en velger. Så har en annenhåndsverdien ved eventuelt salg, det er fort gjort og bruke 1000 kroner for å spare 50 øre.

Det er klart man får hva man betaler for og den sjangsen tar jeg gjerne her er det jo ikke snakk om og

bruke 1000 kr for og spare 50 øre tvert i mot :giggle:

Link to post
Share on other sites

Det betyr ikke at et produkt fra Kina er dårlig - men ikke forvent state of the art teknologi, kvalitet og ytelse til mindre enn halve prisen. Men produktet kan gjerne være godt nok.

Men hvis alternativet er en 20-30 år brukt motor - så tror jeg ikke den kinereren ligger langt etter på teknologien...

 

PS - er og spent på å høre fortsettensen :)

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men det er vel typisk for tiden vi lever i; alt må være billig uten tanke for andre ting slik som kvalitet, hvor produsert, hvem produserer (barnearbeid?) osv.

Mange bedrifter i Kina ville med norske øyne blitt karakterisert som slavebedrifter om vi visste mere...

Sjekk tastaturet du skriver på. Det var en artikkel i DN eller Aftenposten tror jeg, om de kinesiske damene som monterte tastene på tasturet. Damene ble trukket i lønn om de snakket sammen eller så opp fra samlebåndet.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny motor !!!

Et lite tips kan være å ta av bunnpannen og sjekke om det ligger spon der. Dette har vært et problem på motorer fra andre steder i verden.

Ellers er det bare å si God tur på fjorden og la andre drive politikk. Hold oss oppdatert.

 

Morten

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Her er bilde av min Lomatec nylig satt inn i båten,kjempebra lyd rolig gange. 49hk 2,4 l.

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/060.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12495/063.jpg Må legge til jeg lakkerte motoren blå selv .

MvhBjørn

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...