Jump to content

Heftig Seilskute på finn.no

Roall

Recommended Posts

Det er jo en grunn til at EU krever at du skal ha eid en selvbygget båt i fem år før du kan selge den :yesnod:

Så denne kan egentlig ikke selges?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Huff, trist å se at slike prosjekter strander etter at tusenvis av arbeidstimer og mye penger er investert.

Den gangen jeg hadde båten på Gyssestad ble det i årevis jobbet iherdig under et kjempestort presenningtelt.
Når teltet ble demontert og det viste seg å bare være et skjelett av spant inni der.. Eieren forsøkte å selge, etterpå å gi bort.
Enden på visa var at brannvesenet måtte ta hånd om det.

Noen husker vel skøyta 'Fredag' som ble bygget ved Kongen, et utrolig stykke arbeid og han kom seg også på vannet. Men jeg mener å huske at jordomseilingen de skulle på strandet på en sandbanke utenfor Nederland

Etter hva jeg husker så startet turen med at kona til eieren ble alvorlig skadet da hun falt ned en trapp ombord. Så gikk de på den sandbanken, om ikke det endte med totalhavari så var det ikke langt unna. men det er vel 25år eller mer siden så jeg kan ta feil.
Har ikke klart å finne noe på nettet om dette, men prosjektet var relativt godt kjent gjennom media. Vil tro noen av medlemmene vet mer?

Fredag var båten til nå avdøde Mariann på Bequia ? de gikk på en sandbanke i karibien , båten ble berget men de avbrøt turen videre og bosatte seg der

Mariann Palmborg skal bisettes i Norge i slutten av Januar, men datoen er ikke fastsatt ennå, opplyser familien. Det vil også bli holdt en seremoni på skonnerten ”Friendship Rose” på Bequia, melder Peter Røren, som i mange år var gift med Mariann, og som seilte fra Norge med henne på skøyta ”Fredag” på begynnelsen av 80-tallet.

Etter at ”Fredag” forliste ved Union Island slo Mariann seg ned på den lille øya Bequia i Grenadinene i Karibia. Der holdt hun selskaper for de mange nordmennene på langtur til de vakre øyene. Mariann Palmborg engasjerte seg også i situasjonen for barn og hunder på øya.

Redigert av Enzo (see edit history)
  • 1 år senere...

Marie er vel av svært få på denne størrelsen uten motor, min båt er trolig det som engang var Hejmen, lik Marie fra midtspant og frem, og kan skrive under på at det er for svært spesiellt interesserte å ha noe slikt idag uten motor.

Båten er på riksantikvarens liste og jeg håper virkelig at den får bestå fremover som den er, uten motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...