Smurph Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Jepp - forutsatt at båten er riktig bygget. Og det har man jo ingen garanti for når man kjøper av en selvbygger. Det er jo en grunn til at EU krever at du skal ha eid en selvbygget båt i fem år før du kan selge den Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Rolf Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Det er jo en grunn til at EU krever at du skal ha eid en selvbygget båt i fem år før du kan selge den Så denne kan egentlig ikke selges? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
benq Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 En nydelig båt, men så kommer det store MENet, du hverken kan eller skal være arbeidssky for å ha en slik skute. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Så denne kan egentlig ikke selges? Byggeren har vel eid den siden den første planken ble kjøpt, eller løper de 5 årene fra ferdig båt. En selvbygget båt blir ofte aldri helt ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 Huff, trist å se at slike prosjekter strander etter at tusenvis av arbeidstimer og mye penger er investert.Den gangen jeg hadde båten på Gyssestad ble det i årevis jobbet iherdig under et kjempestort presenningtelt.Når teltet ble demontert og det viste seg å bare være et skjelett av spant inni der.. Eieren forsøkte å selge, etterpå å gi bort.Enden på visa var at brannvesenet måtte ta hånd om det.Noen husker vel skøyta 'Fredag' som ble bygget ved Kongen, et utrolig stykke arbeid og han kom seg også på vannet. Men jeg mener å huske at jordomseilingen de skulle på strandet på en sandbanke utenfor Nederland Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Fredag kom da lenger enn til Nederland? (i alle fall etterhvert..) Kan det ha vært på de Nederlandske Antiller den endte sine dager? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Etter hva jeg husker så startet turen med at kona til eieren ble alvorlig skadet da hun falt ned en trapp ombord. Så gikk de på den sandbanken, om ikke det endte med totalhavari så var det ikke langt unna. men det er vel 25år eller mer siden så jeg kan ta feil.Har ikke klart å finne noe på nettet om dette, men prosjektet var relativt godt kjent gjennom media. Vil tro noen av medlemmene vet mer? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 (redigert) Fredag var båten til nå avdøde Mariann på Bequia ? de gikk på en sandbanke i karibien , båten ble berget men de avbrøt turen videre og bosatte seg der Mariann Palmborg skal bisettes i Norge i slutten av Januar, men datoen er ikke fastsatt ennå, opplyser familien. Det vil også bli holdt en seremoni på skonnerten ”Friendship Rose” på Bequia, melder Peter Røren, som i mange år var gift med Mariann, og som seilte fra Norge med henne på skøyta ”Fredag” på begynnelsen av 80-tallet. Etter at ”Fredag” forliste ved Union Island slo Mariann seg ned på den lille øya Bequia i Grenadinene i Karibia. Der holdt hun selskaper for de mange nordmennene på langtur til de vakre øyene. Mariann Palmborg engasjerte seg også i situasjonen for barn og hunder på øya. Redigert 20.Mars.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Ser nå at jeg husker feil. Her står det mer om ferden. Sitér dette innlegget Link to post
blacki Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Dette var flott lesestoff. Hvilke flotte mensker som lever ut sine drømmer osv. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21526353 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
S/Y Ørnen Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Utrolig vakker båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Dette var en veldig vakker båt, og for et interiør Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SamH Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Marie er vel av svært få på denne størrelsen uten motor, min båt er trolig det som engang var Hejmen, lik Marie fra midtspant og frem, og kan skrive under på at det er for svært spesiellt interesserte å ha noe slikt idag uten motor. Båten er på riksantikvarens liste og jeg håper virkelig at den får bestå fremover som den er, uten motor. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Bojar. Prisen er omtrent den samme. Er prisen den samme? hmm... Bojar er jo en fantastisk flott båt, men EUR 800 000,- er jo ikke veldig billig. Får det til å bli langt over 6 mill jeg..... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Har ikke klart å finne noe på nettet om dette, men prosjektet var relativt godt kjent gjennom media. Vil tro noen av medlemmene vet mer? Seilskøyta Fredag ligger i Haugesund og er i god stand Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.