Jump to content

Mercury nyere enn 2000, erfaringer?

kaptein02

Recommended Posts

Kjøpte meg en "ny" brukt båt for 2 uker siden med en Mercury / Mariner 50 hk 4t. 2001 mod. Sjøsatte på lørdag og kun brukt den noen timer så jeg kan ikke skryte på meg noen erfaringer ennå, men tror opplevd kvalitet er veldig induviduelt.

Har vært på leting etter båt lenge og søkt mye om forskjellige merker og ser at de fleste før eller senere for problemer uansett merke.

Det jeg som uvitende ble litt overrasket over var at flere av motorene i grunn er like, men med ulik dekor / farger.

Det selger (forhandler / versted) fortalte meg når jeg kjøpte min var at denne motoren, Mariner, er identisk med Mercury. Og ikke nok med det så var påstanden at motoren (blokk) er Yamaha og at det kun er stammen som er Mercury.... Ikke vet jeg, men jeg tror de fleste motorene produsert fra 2000 og fremover er gode motorer så sant de er fulgt opp med vedlikehold og service-

Var kanskje ikke svar på spørsmålet ditt men... :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...