Bøljan Startet 17.Mars.2009 Del på Facebook Startet 17.Mars.2009 Er i ferd med å kjøpe meg båt nå, denne har en farrymann diesel motor. Lurer derfor på om noen har erfaringer med disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Jeg har hatt en faryman i min seilbåt. Denne motoren var saltvannskjølt og holdt i i 30 år. Det må da være bra? Sjekk tråden min. Er det denne motoren du vil ha info om? Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Er i ferd med å kjøpe meg båt nå, denne har en farrymann diesel motor. Lurer derfor på om noen har erfaringer med disse motorene. Farymann har en slik 2 cylindra Vmotor, den er vel litt berykta for å være en trøbbelmotor. De har også hatt noen andre motorer bygget på blokk fra kubota, disse er langt bedre. Hvor stor er motoren? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Bøljan Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Ikke samme motor Knutza, det er snakk om en 18hk 3 syl. ferskvannkjølt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Farymann motorer er solide saker, danskenes svar på Sabb! Men mange av de eldre motorene er sjøvannskjølte, og kan derfor være i enden av livssyklusen når man kjøper dem 20-30 år gamle. Men på den annen side, om man kjøper en båt med 30 år gammel motor bør man uansett være forberedt på at ting kan skje... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Walter_S Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 (redigert) Tyskernes svar på norske Sabb og danske Bukh? Det var det du mente, Index - ikke sant......? ------------------------------- Bøljan, bare husk på at Ferryman-motorene ikke produseres lenger (tror jeg...). Ihvertfall ikke de som du snakker om. Deletilgangen er sikkert så-som-så. Forøvrig: http://www.farymann.de/frames_englisch.htm Redigert 17.Mars.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
solbris Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Hadde Ferryman i en sjark. 20 år uten problem Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Takk for fine svar! liker det jeg leser Blir nok båtkjøp på meg nå Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Ta et søk på Åpent Forum etter "Farymann" så finner du en del som er skrevet tidligere. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
index Svart 17.Mars.2009 Del på Facebook Svart 17.Mars.2009 Tyskernes svar på norske Sabb og danske Bukh? Det var det du mente, Index - ikke sant......? Her gikk det litt i stå med nasjonalitetene ja . Ikke helt i form i dag . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
princess 412-2 Svart 18.Mars.2009 Del på Facebook Svart 18.Mars.2009 hadde en 24hk v2 farymann i ei snekke jeg hadde i 10 år å hadde ikke mye problemer med den,var saltvannskjølt så skifta kjølekapper en gang på den men hadde den vært ferskvannskjølt så hadde den sikkert gått evig,kan være probler å få tak i deler til eldre farymann men hvis du kjøper med ferskvannskjøling så er det nok bra greier:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann-22 Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 Har en Farymann R30 I Sjømannen min, og den må byttes i år.. Kjøpte båten i fjor, og har ikke hatt annet enn problemer. Sjekk godt etter rust i Rør og slanger! Min hadde rustet helt i stykker.. Når jeg hadde fått renset den begynte det å lekke fra kjølekappene.. Men du kan jo være heldigere enn meg Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 21.Mars.2013 Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 HÅper dette er ok at e låner tråden din Bøljan Har fått tak i en komplett farymann 1 cyl og en dele motor. Den komplette er kappa rundt blokka sprukket i 2 men har en som er ok på dele motoren. Men selve blokka på den komplette så ikke serlig fin ut! Åssen er det å sandblåse vekk rusta, derretter bygge på med kjemisk metall får å forsterke sylinderveggene? Tror dere at det vil holde i lengda? ( Hvordan er det med kjemisk metall og varme ? ) Mvh Even Sitér dette innlegget Link to post
m cislunar Svart 11.Februar.2020 Del på Facebook Svart 11.Februar.2020 noen som behöver en overhalad farymann r30 har en som jeg vill bli kvitt Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Fagernes Svart 19.Januar.2021 Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Hei, jeg kan være interessert i Faryman motoren din. Hva ble gjort med motoren under overhaling og har du prøvekjørt den etter dette? Har du noen bilder og hva tenker du om pris? Send gjerne informasjon på mailadresse scania164_580@msn.com Hilsen Kenneth Fagernes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.