pwh Startet 18.Mai.2004 Del på Facebook Startet 18.Mai.2004 Med ny motor og større aksjonsradius planlegger jeg for å komme ned til Gøteborg i ferien. Er sikkert ingen stor utfordring for de som har gått den veien før, men jeg er takknemlig for alle gode tips på veien. (hvorfor Gøteborg? jo; bestikke tenåringen med to dager i Liseberg...) Planen er å komme fort ned - det bør vel gå på en dag hvis været er bra ? (marsjfart 22kn) Hvis man tar det i to strekk; hvor anbefales det å stanse ? Hvilken rute anbefales med tanke på best utnyttelse av farten ? Noen steder jeg bør være spesielt oppmerksom på ? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
ss Svart 18.Mai.2004 Del på Facebook Svart 18.Mai.2004 Med ny motor og større aksjonsradius planlegger jeg for å komme ned til Gøteborg i ferien. Er sikkert ingen stor utfordring for de som har gått den veien før, men jeg er takknemlig for alle gode tips på veien. (hvorfor Gøteborg? jo; bestikke tenåringen med to dager i Liseberg...) Planen er å komme fort ned - det bør vel gå på en dag hvis været er bra ? (marsjfart 22kn) Hvis man tar det i to strekk; hvor anbefales det å stanse ? Hvilken rute anbefales med tanke på best utnyttelse av farten ? Noen steder jeg bør være spesielt oppmerksom på ? På forhånd takk. Det er ca 86 NN mellom hvaler og Gøteborg i rett strekk. Det skulle bli en kjøretur på ca 4 timer i 22 knop Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 18.Mai.2004 Del på Facebook Svart 18.Mai.2004 Med marsjfart 22kn på Svenskekysten i ferien har du bare ett valg: Utaskjærs. Det går greit på en godværsdag i ett strekk. Tar du turen innaskjærs på den stedvis trange svenskekysten kan du risikere at det kommer en gjeng fra Båtplassen.no og hiver deg til vanns!!!!! God tur Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 18.Mai.2004 Del på Facebook Svart 18.Mai.2004 Jeg ville heller brukt litt tid på strekket, og opplevd den vakre Bohuslän kysten innaskjærs. Den er virkelig værd å hvile øynene på. Har du behov for å kjøre fort kan du jo ta turen fra Gøteborg til Læsø, til Skagen og retur til Sørlandet på tilbakeveien, før du skjærer over til Hvaler igjen. Jeg mener, skal du bare til Liseberg i to dager, kan du jo like gjerne ta bilen nedover...... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Gunga Din Svart 18.Mai.2004 Del på Facebook Svart 18.Mai.2004 Hvilken rute anbefales med tanke på best utnyttelse av farten ? Noen steder jeg bør være spesielt oppmerksom på ? På forhånd takk. Best utnyttelse av farten har du nog på utsidan! utomskjäers! (så stör du ikke heller dom, som insett att dom ferdes utmed en av verldens finaste skjärgårdar!) Skulle du ha par timmar över, (du kommer endå hinne hjem til kvelden!) så skulle du ju kunna släppa iland dine tonåringer i Marstrand ! tror att ett besök på Carlstens festning, blir ett minne nesten like stort som Liseberg för dom! Obs det finns en risk att dom ikke er tilbake på två-tre timer ! http://www.marstrand.org http://www.kungalv.se/turism/ Hvi Noen steder jeg bør være spesielt oppmerksom på ? Senk farten när du passerer Kyrkesund Mollösund Kärringön Gullholmen Grundsund Fiskebäckskil Lysekil Kornöarna Bohus-Malmön Smögen-Kungshamn Hasselösund Sotenkanalen Hunnebostrand Fjällbacka Grebbestad Koster mfl för på desse stellen finns risk att du stöter på litt folk, som ikke har like bråttom........................... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
pwh Svart 18.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2004 OK, jeg har uttrykt meg ufullstendig: meningen er å komme fort ned en dag med fint vær, for så å bruke tid på hjemveien. takker for alle innspill så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.