Jump to content

Er sørlandssnekke tingen for utaskjærs fisketurer?

nøding

Recommended Posts

...Dog var jo prisen attraktiv da...

Hvilken av min to skisserte alternativer var det du siktet til her?

Denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16742506

eller denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16804241

Kan denne være et alternativ? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16805746

Motoren er ukjent for meg.

Ikke så langt unna deg?

Blir dessverre for mye overbygg på denne...

jeg syns at hvis du er alvorlig avhengig av å ut i noen meters sjø så finnes det bare ei sjekte for deg. tromøy 22 åpen eller 23" med overbygg.vanskelig å få tak i men se på denne om du ikke sliter økonomisk..

tromøy

Missforstå meg rett, har ikke tenkt meg til de Jyske rev i stiv kuling, men kunne dra utpå selv om det er frisk bris og kunne komme meg inn til land selv om det skulle blåse litt opp.

Noen som har noe synspunkt på det å kjøpe en ny motor til en «eldre» tresnekke?

Er det galskap å kjøpe en båt til 30k med sliten maskin og så en ny motor til 60k?

Man kan vel gå ut med så mangt såfremt været tillater det. Bare ha som tommelfingerregel å ikke gå ut ved kulingvarsel, og frisk bris utasjærs er ikke noe kos det heller.

Ser på yr.no at det nå blåser laber bris utasjærs ved sørlandet, bølgehøyden er på 1 meter. Ville tro at laber bris er max for en åpen snekke utpå havet, uskjermet fra fjord og fjell.

Redigert av traust (see edit history)
Er det galskap å kjøpe en båt til 30k med sliten maskin og så en ny motor til 60k?

Ja, det er galskap. Samme galskap som vi andre her på forumet lider av: Båtgalskap! :lol::lol::lol:

Spøk til side: En god båt med helt ny motor til 90.000,- høres ikke feil ut det! Om du har tenkt å beholde båten noen år kan dette vise seg å være en fornuftig investering. Ett stort pluss er at du får noe som fungerer, og som du kan stole på. Personlig begynner jeg å få gamle motorer langt opp i halsen, og hadde sett på en ny motor som en fornuftig investering i et problemfritt båthold. Men det er desverre forskjell på liv og lære, i løpet av våren kommer jeg til å montere nok en gammel motor i båten....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ny motor i en eldre trebåt er fornuftig om du skal ha den leenge.

Har du plass i båsen så er her en litt større

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null

Grei motor og det ser ut som båten er "børig".

Har du tenkt å fiske over siderutene i den (første) du vurderer å kjøpe?

Tror de fleste snekker er ok til ditt bruk. Det er ikke alle lettbåter/loddebåter som er så store som den du vil ha og det vil forundre meg om det er noen av disse som ikke har vært ute i adskillig tøffere forhold.

Hvis du finner en du liker så er det jo mulig å skjære bort den delen av overbygget du ikke vil ha om dette er et problem.

Dette må jo være det beste alternativet i forhold til det du er på jakt etter...

Rolfsnes 28 fot

Jo (blir) flott den, men blir nok litt voldsom, har somsagt 2.5m båtplass...

Skal kikke på denne til helga, blir nok noe al a denne jeg må gå for.

Synes dog den ser litt «snodig» ut med mye treværk og og små vinduer i skjermen, men mulig det bare er på bildene. Og kommer vel flere tilsvarende for salg nå utover våren vil jeg tro.

• 6 måneder senere...

Jeg fikk masse drittslenging på IM fra bukhert'n i dag. Det virker ganske utrolig, unødvendig og ufint...og det er i strid med baatplassens regelverk.

Kanskje jeg skal tipse moderator...? Vel, vel - jeg tåler det jeg, men det er et nytt medlem så en må kanskje vise litt storsinn. Han ble registrert som medlem i går kl. 21.14 og 16 minutter etterpå slenger han dritt. Kl. 22.37 sender han IM...

Vi har alle vært novice en gang.... :confused:

Redigert av Tranen2 (see edit history)

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

IDIOT!!! Sabb Lars har vært i høyere sjø enn det du har vært. din eksempelfikserer!

Og det med en 23fot's sjark :lol:

Takker for respons og IM.

Litt voksenopplæring er kanskje på plass; det er ikke slik vi oppfører oss her på baatplassen.no.

Det kan du lære deg først som sist! Ha en fortsatt fin dag. :wink:

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

• 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...