Heaven can wait Startet 21.Mars.2009 Del på Facebook Startet 21.Mars.2009 (redigert) Hvis man kjøper f.eks en 36 fots båt, på rundt 5-6 tonn. Så vil det i mitt hode være fornuftig å kjøpe med enkel installasjon med hensyn til utgifter på vedlikehold og drivstoff. Men tåler drevet så stor båt, eller burde man gå for to motorer? Redigert 21.Mars.2009 av Heaven can wait (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Kommer jo helt an på hvilket derv du kjøper Jeg har prøvd med Bravo 2 og 3 det gikk dålig men det finnes jo andre drev som tåler mer. Tror noen av de nye Volvodrevene kan ta rimelig store mororer og så har du jo Kondrad det er jo solide saker. Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Motor er en VP D6 350 fra 2006. Drevet er jeg ikke sikker på enda. Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Har du lest DENNE tråden ?? Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 (redigert) Du finner helt sikkert motor/drev alternativ som tilfredsstiller dine behov for marsj-/max fart. Og det er ingen tvil om at 2 drivlinjer gir større vedlikeholdsutgifter. Men den ekstra sikkerheten med 2 motorer er etter min mening verd de ekstra kostnadene. Man må selvfølgelig arrangere seg med separate tanker, tilførsel til motorer, filterpakker etc... "Fotsyken" herjer kontinuerlig, og vår neste båt skal ha 2 motorer....... Redigert 21.Mars.2009 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Motor er en VP D6 350 fra 2006. Drevet er jeg ikke sikker på enda. Drevet er et DP-H og skal greit kunne takle en båt på 5-6 tn. Min båt er 12,5 tn og har 2 D6ere med DP-H drev og er meget tilfreds med disse. Båt/motor var ny i 2007. Etter det jeg kjenner til så kan f.eks Adriatic 40 Fly drives med 1 stk D6 370 m/DP-H drev. Denne båten er 8 tn. Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 hmm...prøvde meg på å sett inn sitat men det gikk til h..... menmen Dieselboy: jepp har lest den linken tidligere, men det sto lite om drev der ...men det står jo mye spennende ang D serien da Evita IV: Takk for det ... var ikke klar over at det kun var DP-H som var levert med D6'en..hehe..men kjekt å vite. Jeg regner med båten blir ett tonn å vel så det ekstra når den er ferieklar, men det går sikkert fint. Har du hatt noe trøbbel ang dyser på dine D6'er? Ellers takk til resten for fine svar... Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Har du hatt noe trøbbel ang dyser på dine D6'er? Joda, problemet har jeg vært borti... Båten ble kjøpt ny i 2007. Etter 170 timer i 2007 så var det havari på SB motor. Fikk heldigvis skifta begge motorer. Har nå gått knappe 200 timer med de nye. Fikk en alarm for et par måneder siden og må si jeg ble bekymra i noen sekunder... Det var bare et tett filter og da var det jo litt artig å kunne le litt av det hele! Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 21.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Hmm..... Den jeg lurer på er en 2006 mod som gått bare knappe 200 timer... burde jeg være skeptisk? Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Regner med at du vet hvor motoren befinner seg og best av alt, vet du motornummeret? Et dyseskift til nyere dyser burde du kanskje be om...? Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Hmm..... Den jeg lurer på er en 2006 mod som gått bare knappe 200 timer... burde jeg være skeptisk? Skeptisk? Det er bare fornavnet! Jeg har villet sjekket ALT rundt disse motorene og ALL historikk rundt den aktuelle motoren før jeg hadde brukt så mye som ei krone på prosjektet!! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Dieselboy Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 hmm...prøvde meg på å sett inn sitat men det gikk til h..... menmen Dieselboy: jepp har lest den linken tidligere, men det sto lite om drev der ...men det står jo mye spennende ang D serien da Det var D jeg tenkte på .... Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Det er registrert veldig lite problemer med DPH drevene (utenom styreslanger og sylindere). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.