Jump to content

Håndtverkere til båtpuss ?

Suzuki

Recommended Posts

Med tanke på finanskrisen, er det vel en bråte håndtverkere av f.eks Polsk herkomst som sparker i bakken og venter på bedre tider om dagen.

Mange av disse er jo flink fagfolk, og burde absolutt kunne brukes til å vårpusse båten. Tenker da på sliping, lakkering, bunnstoffing, vasking, rubbing, polering mv.

Er det noen som har vært borti eller som har noe fornuftig mht. kontakter eller videre framgang ?

Vil anta " Polakk søkes " annonnse i Aftenposten lett kan bli misforstått. :smiley:

Suzuki

No boat needed..

Med tanke på finanskrisen, er det vel en bråte håndtverkere av f.eks Polsk herkomst som sparker i bakken og venter på bedre tider om dagen.

Mange av disse er jo flink fagfolk, og burde absolutt kunne brukes til å vårpusse båten. Tenker da på sliping, lakkering, bunnstoffing, vasking, rubbing, polering mv.

Er det noen som har vært borti eller som har noe fornuftig mht. kontakter eller videre framgang ?

Vil anta " Polakk søkes " annonnse i Aftenposten lett kan bli misforstått. :smiley:

Suzuki

Flinke fagfolk? Feil. De er ikke fagfolk.

Styr unna.

Bare spørre en polakk når du ser dem,men husk følg med de sier alltid att de har gjort det ene og andre.Bare til etter rettning fra en som har jobbet sammen med polakkere.Men det finnes dem som kan jobben også men ikke så veldig mange.MvhBjørn

Riktig. STYR UNNA!

Mange flinke polaker, men er mindretall av dem som finnes i norge av forskjellige årsaker. er en av de største mytene som finnes dette at polaker er så flinke arbeidsfolk. Myte med stor M!

Riktig. De er hvertfall ikke i Norge.

Som Håndtverker selv, er jeg ofte borti disse "fagfolka".Det som slår meg, er at de sier "i fix,no problem" uansett hva du spør om.Faren her er jo at du setter disse folka til å gjøre noe

som du selv hadde lagt sjela di i, til å gjøre en jobb som de IKKE legger noe som helst i, og som de ikke kan.

De må ofte passes på hele tiden, og hvis du ikke er der selv, har du ikke noe som helst garanti for at jobben blir gjort slik som du ønsker.

Polerte båten i mange timer i går, og da jobben var gjort, vet jeg at det er gjort riktig.Møkkajobb er det, men nå er den gjort. :yesnod:

En skal vel ikke slå alle disse polakkene over en kam, Vi har 2 stk ute på jobben, og de har i allefall mye høyere arbeidsmoral en de fleste Normenn :flag:

En av disse er fagarbeider, og han kan faget godt, den andre er ansatt som hjelpemann, og har ingen problem med og lære

Norske båter er best!

Enig i mye av det Tom Rør skriver.

Greit nok å ha med en ukjent som hjelpemann. være seg:Nordmenn, eller utlendinger

Men ville da ha vært til stedet under hele arbeidet.

Ville aldri overlevert vaskemiddler, kjemikalier, polish og wax. Til for meg ukjente. Sagt hei og hå og

reist vekk fra båten. Redd for at det utførte arbeidet ikke helt hadde blitt som forespeilet.

Noe annet. Hvis jeg av en eller annen grunn, en gang i fremtiden. Skulle få så mye pæng, at jeg kunne leie inn ett proffesionelt firma til å ta hele pussen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hvilke krav stiller vi til en "håndverker" eller "fagmann" på båt/båtvedlikehold?

En fagmann må vel ha et fagbrev i det han er fagmann på?

Er en trebåtbygger tilfredstillende?

eller komposittbåtbygger?.

Og hva med kunskap om elektriske og elektroniske installasjoner. Her trenger vi vel en elektrikker.

Kan en industrimaler ha tilfredstillende kunskap om overflatebehandling til å påta seg faglig oppussing av en båt?

Båt som fag er et svert sammensatt og komplekst kunskapsfelt.

Jeg vil påstå det er naivt å tro at en finner en fagmann på dette uten videre. :nono:

Redigert av aileenll (see edit history)

Aileen ll

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...