LTKH Startet 22.Mars.2009 Del på Facebook Startet 22.Mars.2009 Vi har vært på guttetur i helga! Kjempe tur med båten og 3 gode kamerater. Vi endte opp på Foreneset i hytta til en av oss, hvor vi fisket med stang, samt tok hundre vis av flotte natur og dyre bilder. Da vi gikk innover Ryfylke fredag ville vi stoppe på Søre børøy holmen for en rast samt stangfiske. Det ligge en båt på friluftsrådetsbrygge som en fint kan ligge 4 båter (2x2longside) Idet vi fortøyer kommer rederinnen i denne enslige båten fykende og sier "DERE KAN IKKE LEGGE TIL HER. Det er noen venne båter som ligger der og de er bare og handler!!!", en lettbåt lå og longside. Jeg sa klart ifra at "DETTE ER EN OFFENTLIG BRYGGE SOM ALLE KAN LIGGE PÅ" og jeg LEGGER TIL den stunden vi skal ligge her. De andre får legge seg longside om så! (de andre var litt øvegidde at jeg var så klar i talen!) Dette opplever vi oftere og oftere i Rogaland og jeg håper med dette innlegget at ihvertfall vi som vet at dette er brygger hvor alle kan legge til tar i mot våre båtvenner på en skikkelig måte og ønsker velkommen og finner plass(om så uten på egen båt). Ellers var turen fin, ca 12 timer på motoren. Vi så kongeørn, fikk en fin sjøørett på stang i går. Vi var innom på Helgøysund på hjemvei i dag, der var det kun gamle Poseidon som lå trygt til kai. Fikk en fin prat med gamle innehaveren av marinaen som holdt et våkent blitt over fjorden. Hjemover kom vi mitt i kulingbyga som gikk over Rogland i dag. Det var "rosje" sjøen grov seg opp på et blunk! De tre andre som var med blei nok litt bleike, men Norlinen (26fot) gikk som en rakett! Det var til tider ikke mulig og se ut vinduene til tross for at viskerne gikk kontinuerlig, kun skumsjø! Begynner og bli litt glad i den gamle grønne i kjelleren! Alt i alt en 100% kanon guttetur! Hilsen Sabeltann som snart pusser opp baugkanonen og pompomen om han møter på flere selvutnevnte "eiendomsbesittere" på friluftsrådets kaier...vokt eder! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.Mars.2009 Del på Facebook Svart 22.Mars.2009 Bra sagt :-) Jeg kan se at de som er ute og seiler sammen gjerne vil ligge samlet, men vi pleier å ligge utenpå hverandre - det er koseligere enn å ha en brygge mellom. Vi har ligget 3 seilbåter utpå hvernadre på innsiden av bryggen på Søre Børøy. Uansett har ikke jeg problemer med å flytte meg og ligge ytterst hvis vi skal dra senere samme dag - så slipper vi å forstyrre når vi skal dra - da tar jeg det heller når folk kommer tilbake etter å ha vært i butikken Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.