Elmer Startet 23.Mars.2009 Del på Facebook Startet 23.Mars.2009 (redigert) Som tidligere uttrykt en rekke ganger, har jeg mye til overs for Helge Duus sine båter. For lenge siden så jeg denne båten på finn Ibiza 1270, en Ibiza jeg aldri før hadde sett. Jeg synes båten virker til å være svært mye for pengene. Stor, kreative løsninger, deilig opphøyd sittegruppe ute, stoort bad og supre maskiner. Hvis denne er fra 2002 må da dette være bra? Jeg har selv ikke budsjett til å bytte og er dessuten svært fornøyd med båten vi har. Jeg har heller ikke noe med salget å gjøre. Er rett og slett nysgjerrig på hva dere mener om denne båten. Den har jo vært til salgs veldig lenge. Redigert 23.Mars.2009 av Elmer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 I mine auge ein av dei flottaste klassiske båtane på marknaden. Einaste feilen er vel at den er bygd i så få eksemplar at den rett og slett er ukurant. Utvilsomt mykje båt for pengane, skulle gjerne hatt han sjølv. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post
Finn Erik Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Sikkert praktisk, men vakker var den ikke... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 At båten blir kalt for Ibiza, er vel en aldri så liten "tilsnikelse". Båten heter Classic 1270. Og selv om det er Duus som står bak, så er det ingen Ibiza. Akkurat som Duus sin nye båt, Adriatic 40, heller ikke er noen Ibiza. Ibizanavnet i annonsen er nok noe selger skriver for å få båten til å bli mer "kjent". Ibiza har vel etterhvert blitt synonymt med flotte kvalitetsbåter. Var forøvrig ombord i Classic 1270 på båtmessa i Arendal for endel år siden. Ja, det var nok kanskje i 2002 da båten var ny. Noe spesiell ja.............. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Dette er vell egentlig et Alicraft 35 Nor Star skrog som Ibiza har videreført produksjon av (se vedlagt link). http://www.batmagasinet.no/baatweb/bm.nsf/...8c?OpenDocument http://home.c2i.net/jarhans/page2.html Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Elmer Svart 23.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Sikkert praktisk, men vakker var den ikke... Mulig jeg er befengt med et litt aparte gen med sans for det litt sære. Bl.a. er jeg vel av de få som synes Citroën CX er en fantastisk bil nettopp pga av at den er både sær og spesiell. Denne båten har åpenbart et utseende som skiller seg ut fra mengden, men nettopp derfor har jeg veldig sans for den. Eneste vinkelen jeg synes den blir i overkant rar, er rett bakfra. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 23.Mars.2009 Del på Facebook Svart 23.Mars.2009 Båten er blitt diskutert her på forumet før.... Tror det var Hifo som startet tråden den gangen....? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
hifo Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 bra husk du :-) ... jeg har fryktelig sans for den båten , ikke nødvendighvis utseende , men uteplassen oppe og nede ser for meg ut til å være fantastisk.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Elmer Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 I mine auge ein av dei flottaste klassiske båtane på marknaden. Ser at du selv eier en vakker sjeldenhet på sjøen. Lå en slik på nettet for litt siden. Den var jeg mange ganger inne å kikket på. En båt med svært flotte linjer, spør du meg! Var forøvrig ombord i Classic 1270 på båtmessa i Arendal for endel år siden. Ja, det var nok kanskje i 2002 da båten var ny. Noe spesiell ja.............. Her blir jeg nysgjerrig. Har nemlig aldri selv vært ombord. Hva var spesielt? Var det spesielt flott, eller spesielt sært? Selv synes jeg både uteplassen, men også bysse og salong inne samt ikke minst badet ser storslått ut. Det som for meg virker minst flott, er lugarene. Hvordan stemmer dette med det du husker? Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Synes det var en veldig stilig båt, med et gjenomført stilig utseende! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Kjetil1 Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Bl.a. er jeg vel av de få som synes Citroën CX er en fantastisk bil nettopp pga av at den er både sær og spesiell. Bilsmaken skal du få en 6er på terningen for . Klarte ikke selv å bli helt enig med megselv om båten... Den ser jo praktisk ut, men minnet om er Alicraft ja... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Seilaren Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 bra husk du :-) Stemmer det. Men i en annen OT tråd er det nok noen som skulle ønske jeg ikke hadde det... Jeg synes også denne båten er ganske stilig. Jeg er dessuten tilhenger av litt kjeldne båter om ikke er helt likt alt annet som flyter, men skiller seg ut. Det gjør denne. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SF Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Her er link til den aktuelle tråd: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=537932 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
jada Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Her blir jeg nysgjerrig. Har nemlig aldri selv vært ombord. Hva var spesielt? Var det spesielt flott, eller spesielt sært? Selv synes jeg både uteplassen, men også bysse og salong inne samt ikke minst badet ser storslått ut. Det som for meg virker minst flott, er lugarene. Hvordan stemmer dette med det du husker? Tja, er jo ikke en racer til å huske, men når jeg skrev at båten var spesiell, så er det fordi den er ulik de fleste andre. Husker salongen og byssa som stor og flott, men den ligger litt dypt nede med trappetrinn ned fra akterdekket. Dette er jo noe av det samme som Nimbus Commander-båtene, med salonger nede "i dypet" og en slags halvveis flybridge oppå. Ser på bildene i annonsen at toppen av ryggen i salongen er i høyde med akterdekket. Blir lite utsikt når det i tillegg til glassdøra ut, kun er tre mindre ovale vinduer på hver side i skroget. Det er et langt og smalt bad langs styrbord. Flislagt, og med gjennomgang fra byssa og til lugaren fremme. Så vidt jeg husker så var jeg heller ikke så veldig imponert av lugarene, som du sier. Og så er det jo ingen innvendig styreposisjon, i motsetning til de nevnte Nimbus'ene, og de fleste andre båter i denne kategorien. Flott akterdekk, og flott plass oppe ved styreposisjonen, en uvanlig løsning med salongen og byssa. Totalt sett ikke min ønskebåt med tanke på lugarer og utseende. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Takk for beskrivelsen. Synes du husker godt, jeg. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Takk for beskrivelsen. Synes du husker godt, jeg. Nå ja, hadde ikke husket så godt dersom jeg ikke hadde hatt bildene i annonsen å se på.......... Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 25.Mars.2009 Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Litt spesiell, men innvendige løsningen er jo genial.... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Enig som flere andre at det er en litt spesiell båt som en må venne seg til for å like. Mye plass virker det dog som det er. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mars.2009 Del på Facebook Svart 26.Mars.2009 Båten så utrolig tung ut Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
SvanenII Svart 1.April.2009 Del på Facebook Svart 1.April.2009 (redigert) Dette er et kjempe bra skrog, veier mye (ca. 9 tonn) men dette får du igjen ved rolig gange i stampe sjø. Har selv en AliCraft Northstar 35 som jeg har seilet opp og ned kysten fra Stathelle til Sognefjorden og opp til Trondheim.. det fungerer veldig bra i sjø og med unger og mor ombord :) Det er litt annen layout på min båt, men syntes at løsningen som denne båten har er kanskje bedre ;) Så løp & kjøp!! Redigert 1.April.2009 av SvanenII (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 stor og firkantet gammeldags, setter pris på nidelv 28, men stor flott plass. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 Leg likte den båten. Hvorfor alltid tenke på det ytre? Jeg ser mere på det praktiske, men vi er jo forskjellife da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.