Magne_F Startet 24.Mars.2009 Del på Facebook Startet 24.Mars.2009 Hei. Vil først beklage for dårlig tittel, men sliter litt med å formuliere det bedre. Jeg har en Suzuki DF150 utenborsmotor, hvor jeg lurer på hvordan jeg kan få tiltet denne høyere når båten ligger i havn. Jeg har sett andre motorer som tiltes mye høyere enn jeg får til med min, så jeg går ut fra at det finnes en justering for hvor høyt den skal kunne gå opp. Slik som den er justert nå så går motordekselet nesten opp til seteryggen på setet bakerst, men denne ryggen kan tippes fremover og da er håpet mitt at jeg skal få tiltet motoren opp slik at hele undervannshuset er oppe av vannet. Noen som har noen tips? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Det er en svart plastsak øverst på motorfestet som kan dreies for å bestemme hvor høyt min DF115 kan tiltes. Skulle anta DF150 har samme løsning, sjekk instruksjonsboka det er forklart der. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Takker for svar. Har desverre ikke instruksjonsboka til motoren. Klarer du å beskrive litt nærmere hvilke svart sak og hvordan den justeres? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 På motoren min er det et smalt plasthjul som er plassert midt foran motoren, vertikalt og i lengderetningen til båten på hengslingen til motorfestet. Sitér dette innlegget Link to post
Magne_F Svart 25.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2009 Takker. Da får jeg lete etter et slikt hjul når jeg får båten ut fra vinterlagringen. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.