Slagskibet Startet 29.Desember.2002 Del på Facebook Startet 29.Desember.2002 Nå er det snart 80 cm snø her ute på den nøkne ø!! Boikott metrologene :nono:Har solgt en motorsykkel,men ny sykkelen står i Sogn & Fjordane og det kribler i båtfoten også :cryin:Nå vil jeg ha vår!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Vel......Det er vel Lasse som er den største væreksperten på dette forumet. Jfr. hans slagord Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Var i båthavna igår. Det var så mye j.......... hvitt stoff at vi kjørte oss nesten fast med bilen. For ikke å snakke om det som lå mellom båtene, som måtte spas vekk. Vi har ikke båt for å spa snø, vi har båt fordi den egentlig skal brukes på de hvite stoffet når det har blitt flytende. Nå må vi snart få vår og deretter sommer......................... Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Har akkurat vært ute å måkt snø #¤%/ ! :lol: det var jevelig store fonner som hadde blåst sammen. Men trøsten er at nå drar jeg ned i båten og jobber med noen små ting der. Venter på varmere vær, men først nyttår Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Har ristet snøen fra persenningen en del ganger. Kunne godt tenke meg noe annet å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Jonny39: Vel......Det er vel Lasse som er den største væreksperten på dette forumet. Jfr. hans slagord ja, det har fått en ny mening de siste dagene..... Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Som det ser ut nå på østlandet, burde vel snemåke være inkludert i en minimumsutrustning for båter. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Ja, her på Montebello øst har det også snødd mye i det siste. Når jeg ser ut i hagen er det kun toppen av gressklippern som stikker fram (se FIG 1). Var en tur nede i båthavna i går, og jeg er glad jeg har piggdekk. Alt sto bra til ombord. Kokte meg en kopp kaffe, og filosoferte litt over alt jeg skulle gjort ombord i løpet av vinteren. Får liksom ikke noe arbeidslyst i snøværet. Vi får trøste oss med at stort værre kan det ikke bli. Ellers er årets julepresang, Matrosens webkamera nå installert, men vi har problemer med å få det til å fungere ikke skikkelig. For dem som måtte ha arbeidslyst har jeg forsatt mange mahognydører og hylleplater liggende på lager. Synd det ikke kommer til nytte. Sitér dette innlegget Link to post
hasog Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 :newyearcheers:Flytt til Bergen lett yr snart vår i luften Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 hasog: :newyearcheers:Flytt til Bergen lett yr snart vår i luften hehe....skal visst komme snø på mandag.. Forhaler til det blide sørland for nyttårsfeiring. Noen fra Søgne eller Mandal som kan si noe om snømengde? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Hei. Lasse: Ja, her på Montebello øst har det også snødd mye i det siste.Når jeg ser ut i hagen er det kun toppen av gressklippern som stikker Og hos oss her på Skjetten ved Lillestrøm er det lenge til kulegrillen kan taes ibruk. Og nissene har gjemt seg høyt oppe under taket på gardinbrettet der det er godt og varmt! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Baat-Guru: Noen fra Søgne eller Mandal som kan si noe om snømengde? 30cm på flata i hagen i Søgne..... Kjør forsiktig Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Jeg vil gjerne få lov til å sende en stor takk til dere alle. Har hatt mye å gjøre de siste dagene, så jeg har ikke hatt tid til å være på soldekket på noen dager. Har ikke engang hatt tid til en liten svømmetur. Tungsinnet hadde begynt å komme snikende. Så åpner jeg båtplassen og ser at det er full vinter og masse snø hjemme. Kanskje det ikke er så ille å være her nede alikevell. Fortsatt 25c på dagtid, kryper ned mot 18c på natta. Alt i + grader. Per. Fortsatt off Egypt Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Her er brygga i Høllen i Søgne i ettermidddag, endel av dere har kanskje vært innom der i ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Begredelige greier,måtte måke snø av Slagskipet 3 ganger siste døgnet.Nå er det tørrlagte skip dekket av 10 cm panser is.Under feiing så var det en sprekk i gelcoaten trodde jeg sånn omtrent midt mellom bukkene.Utrolig fort en kan jobbe med full hjertestans gitt :lol:Sprekken var heldigvis i isen.... Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 Må bare innrømme at jeg har vært å ristet snøen av båten idag også. det var litt vemodig når jeg var oppi under pressening og miret om den fine sommeren som var. Formen er bedre nå etter en deilig indrefilet av EU kjøtt og en god rødvin, samt en god samtale med ØKH. Vi samtalte om kommende sommer, målet er kongens København. P.S. ØKH=Øverst Kommanderende i Heimen. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/cryin.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":cryin:" border="0" alt="cryin.gif" /> Situasjonsrapport fra Kråkerøy! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2002 Del på Facebook Svart 29.Desember.2002 [table] [td][/td] [td]Admiralens potteplanter ser ihverfall ut til å trives i vinterværet. Til Walter: Ville det ikke vært en ide å måke litt snø på Kråkerøy?[/td] [/table] Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.Desember.2002 Del på Facebook Svart 30.Desember.2002 Lasse: [table] [td][[/td][td] Til Walter: Ville det ikke vært en ide å måke litt snø på Kråkerøy?][/td] [/table] Joda, Lasse! Har selvfølgelig måkt begge båtene - måtte bare kvitte meg litt med frustrasjon og vise resten av verden / Norge hvor mye "hvitt" vi har fått tildelt her på Østfoldkysten. Det er jo like før vi får psykiske problemer ved slike syn........ ......ved litt ettertanke skulle jeg vel lagt ut bilder fra FØR og ETTER måkinga {:o) Det kan ja også være pent med vinter (dagens utsikt fra stuevindu med 8 minus), men....., .........hvis dere aner en smule frustrasjon her, så kommer det av følgende: Før vi flyttet hit (aug.01) kom de innfødte med uttalelser som:"Sist vi gikk på ski her var vinteren 88-89..." - "..hvis snøen ligger mer enn 3 dager så er det nærmest en sensasjon!" - osv. Dét var en av hovedgrunnene til at vi satset på Kråkerøy! Jeg så for meg milde, isfrie vintre med båten på vannet, alltid klar for en fisketur, på med skinnlue á la Oluf, ullvotter og varmedress, kaffe på thermos og dieselvarmern på for fullt og passe størrelse på vintertorsk og -sei, ....... (sukk) Jeg bare spørr - Hva skulle vi gjordt uten drømmer....? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
anton Svart 30.Desember.2002 Del på Facebook Svart 30.Desember.2002 En god latter forlenger livet! Å leste om dere stakkars østlendinger som har fått over en halv meter snø, og der både grillen og gressklipperen holder på å snø ned, var skikkelig morsomt. Slutt å sutre. Ta heller fram skiene og nyt vinteren, så kommer nok sommeren etter hvert. Godt Nyttår til alle i nord, vest , øst og sør!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Desember.2002 Del på Facebook Svart 30.Desember.2002 Hei. anton: En god latter forlenger livet! Å leste om dere stakkars østlendinger som har fått over en halv meter snø, og der både grillen og gressklipperen holder på å snø ned, var skikkelig morsomt. Slutt å sutre. Ta heller fram skiene og nyt vinteren, så kommer nok sommeren etter hvert. Godt Nyttår til alle i nord, vest , øst og sør!! Jeg har nok grill som er snødd ned, men østlendinging er jeg ikke. Jeg er utflyttet Stavangermann som hater snø og kulde. Og Ski er noen planker som gjør det om mulig ennå værre å bevege seg på vinterføre med. Jo, - sommeren kommer nok (håper jeg), men å nyte vinteren, nei takk! Fant forresten en bedre måte å utnytte grillen på nå om vinteren, gratis kjøleskap som holder pilsen kald uten å bruke strøm. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 30.Desember.2002 Del på Facebook Svart 30.Desember.2002 Hei. anton: En god latter forlenger livet! Å leste om dere stakkars østlendinger som har fått over en halv meter snø, og der både grillen og gressklipperen holder på å snø ned, var skikkelig morsomt.Slutt å sutre. Ta heller fram skiene og nyt vinteren, så kommer nok sommeren etter hvert. Godt Nyttår til alle i nord, vest , øst og sør!! Jeg har nok grill som er snødd ned, men østlendinging er jeg ikke. Jeg er utflyttet Stavangermann som hater snø og kulde. Og Ski er noen planker som gjør det om mulig ennå værre å bevege seg på vinterføre med. Jo, - sommeren kommer nok (håper jeg), men å nyte vinteren, nei takk! Fant forresten en bedre måte å utnytte grillen på nå om vinteren, gratis kjøleskap som holder pilsen kald uten å bruke strøm. Se bildene før og etter modifikasjon. [table][/table]. Har nettopp vært på storsenteret med parkeringskaos og 3/4 time kø på polet for champisen. Ha et godt Nytt År. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Slagskibet Svart 30.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2002 Dægær`n Lars!Helt genialt oppfinnelse det der.Med et solcelle panel på grillen så har du laldt øl om sommeren også. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 31.Desember.2002 Del på Facebook Svart 31.Desember.2002 I dag er vel ikke været det værste men TEMPERATUREN den viste minus 26 i morres Brrrrrrrr Var en tur innom båten der var +8, så det var straks bedre Sitér dette innlegget Link to post
anton Svart 31.Desember.2002 Del på Facebook Svart 31.Desember.2002 I 1997 måket jeg bort ca. 11 meter snø x 2. Da ønsket ønsket jeg meg til Stavanger. Akkurat nå er det helt stjerneklart, stille, minus 12 grader og 10 cm snø. Faktisk for lite snø til en skitur. I havna ligger seilbåten klar til en tur på kort varsel, fri for snø og ingen is verken rundt eller på båten. I disse dager er det fantastisk flott på alle måter her i nord. 1. mai starter regattasesongen, og da blir livet enda bedre å leve. Fram til da blir det nok mange fine skiturer i et av landets beste skiterreng (Tromsø). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.