Jump to content

Pokkers vær!!

Slagskibet

Recommended Posts

• 10 måneder senere...

pokker, nå er`n her igjen

10 cm nysnø i Nittedal i dag.

Bra sola snart snur. Og jeg har vel prosjekter nok til å ha vinter hele året ( hører du Dilla.. ! )

Jaja, får ta en tur ned til havna etterpå, og få motoren fra maskinrommet ut i salongen..

Suzuki

No boat needed..

vel sånn jeg ser det:

kvelds og helgetid kan man:

A: Gå på ski, løpe som en gærning eller sykle sammen med andre gærninger på en sykkel som står stille..

B: Se på kassa, der ca 150% prosent av tida engnes til søppel ( stort sett alle kanaler sender søppel hele tida, blir mer enn 100% det...

C. Prosjektere båt. Finne på, forbedre, utføre, planlegge osv. osv.

D: Jobbe overtid, og kjøpe en større/nyere/bedre utrustet båt.

De fleste her på forumet kommer nok innunder C i større og mindre grad...

( auuda mente C IKKE B beklager, beklager )

Suzuki

No boat needed..

Hej på er!

Kan trösta er med att vädret er ikke mye bettre her nere i 'Syden' !

Kungälv har idag +8 gr o helt grått, regnet henger i luften!

Båten under pressening........................

vad kan man göra....?

Igår vaske jeg alle förtöjningstamparna,  Gjorde en del navigasjonsuppgifter

för kursen jeg går............sen kan man ju alltid planera för neste säsong......

med kart i laptopen så går det ju o legge lite ruter........o börja drömma... :smiley:

(O så har jeg en genua som ligger i vardagsrummet/stuen? som venter på litt vedlikehold,

några sömmer som skall sys! men det jobbet har jag sparet litt på!)

S/Y Gunga Din

Utrivelig er det i alle fall. Har akkurat tatt inn to små jenter som har akt i en blanding av slaps og gjørme, så her er det nok å gjøre.

Var innom båten en tur i sted, og det er det tristeste jeg vet å se den med snø på presseningen., men sånn er det bare. Nå skal jeg igang med å vaske blytauet til vinsjen, og henge dette til tørsk slik at det er klart til en ny sesong starter om bare 3 1/5 måned.

Hilsen Ludde

Hei

Var ute med snøfreseren på formiddagen :smiley:(ca.20 cm).

Kjørte så ned til hallen der båten ligger og fikk slipt et par meter

av "blåstripa". Utrolig godt å ligge innendørs for en gangs skyld :lol:

Kom hjem til nybrøytet veg, og måtte ta vekk brøytekant.

It's hard to be an Østlending  :yesnod:

mvh

giver

Snø, hvor,

Hei.

Her, på Skjetten ved Lillestrøm er det nå 15cm! Ikke nok med at jeg idag føler meg ganske gammel i og med at jeg fyller 60 år idag, men så kom denne fordømr . . . . hvite substansen deisende ned!

Håper jeg snart kan flytte hjem til Stavanger!!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Her, på Skjetten ved Lillestrøm er det nå 15cm! Ikke nok med at jeg idag føler meg ganske gammel i og med at jeg fyller 60 år idag, men så kom denne fordømr . . . . hvite substansen deisende ned!

Håper jeg snart kan flytte hjem til Stavanger!!

Lars H.

Gratulerer med dagen, Lars

60 år i dag Lars ??  Gratulerer såååå mye,,   måtte du ha en flott dag med mange gode venner og tanker  :lol:

Synger litt: Hurra for deg som fyller ditt år ja deg vil vi gratulere. Alle i ring om kring deg vi står og ser når vi vil masjere. Bukke, nikke, neie, snu oss om kring, danse for deg med hopp og sprett og spring, ønsker deg av hjertet alle gode ting, og si meg så hva vil du mere, GRATULERE..

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Ja Suzuki du tar godt innpå Dilla som årets prosjektkonge. Dilla må henge i skal han fortsatt ligge på topp

Ikke noen fare. Har bare valgt å ligge litt lavt (?) i terrenget med prosjektene.... Bare vent til innspurten i avstemmingen tar til - da skal dere få rapport om mange tokskalle prosjekter da...

Jammen  godt med alt dette drittværet; regn, snø og hva det enn er. Hvis ikke hadde all jobben med stativ og pressenning, frostvæske og fuktslukere vært helt forgjeves  :smiley::confused:

Skjønner meg forresten ikke på alle dere som har allverdens prosjekter på gang i løpet av vinteren. Mye av det dere holder på med må da koste flesk. Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg :smiley::cryin:

Skjønner meg forresten ikke på alle dere som har allverdens prosjekter på gang i løpet av vinteren. Mye av det dere holder på med må da koste flesk. Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg :smiley: :smiley:

Å Joda Jada  :cryin:, .........men det tar vi med ett  :confused:

Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg :cheers::crazy:

Joda, jada, det er helt sikkert mange som har det som deg.  De aller fleste her er sikkert enige om at båt er dyrt, og at det ikke alltid er så enkelt å få pengene til å strekke til det man har lyst til å gjøre.  Jeg for min del har mange planer for oppgradering av "skipet", men til syvende og sist er det pengepungen som styrer det.  

Imidlertid, det som må gjøres, det klarer jeg alltid å få til, for når sommeren kommer, da må skipet være klart.  Hvis ikke, vet jeg at det blir en tristere sommer enn jeg noen gang har opplevd siden båtlivet med egen båt startet for 44 år siden.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...