Slagskibet Svart 31.Desember.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2002 Har du varme i båten Finn Cato? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 pokker, nå er`n her igjen 10 cm nysnø i Nittedal i dag. Bra sola snart snur. Og jeg har vel prosjekter nok til å ha vinter hele året ( hører du Dilla.. ! ) Jaja, får ta en tur ned til havna etterpå, og få motoren fra maskinrommet ut i salongen.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Ja Suzuki du tar godt innpå Dilla som årets prosjektkonge. Dilla må henge i skal han fortsatt ligge på topp Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Vi har fått snø i Holmestrand i natt! Det er vel ca. 8-10 cm nå og 2 grader+. må vel flytte båten til bobleanlegget snart tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 vel sånn jeg ser det: kvelds og helgetid kan man: A: Gå på ski, løpe som en gærning eller sykle sammen med andre gærninger på en sykkel som står stille.. B: Se på kassa, der ca 150% prosent av tida engnes til søppel ( stort sett alle kanaler sender søppel hele tida, blir mer enn 100% det... C. Prosjektere båt. Finne på, forbedre, utføre, planlegge osv. osv. D: Jobbe overtid, og kjøpe en større/nyere/bedre utrustet båt. De fleste her på forumet kommer nok innunder C i større og mindre grad... ( auuda mente C IKKE B beklager, beklager ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Hej på er! Kan trösta er med att vädret er ikke mye bettre her nere i 'Syden' ! Kungälv har idag +8 gr o helt grått, regnet henger i luften! Båten under pressening........................ vad kan man göra....? Igår vaske jeg alle förtöjningstamparna, Gjorde en del navigasjonsuppgifter för kursen jeg går............sen kan man ju alltid planera för neste säsong...... med kart i laptopen så går det ju o legge lite ruter........o börja drömma... (O så har jeg en genua som ligger i vardagsrummet/stuen? som venter på litt vedlikehold, några sömmer som skall sys! men det jobbet har jag sparet litt på!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 23.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Dette her er bare forbigående.Mildvær og regn ventes.I dag står det montering av stige opp til pipa på planen.Taket er valmet og feier`n gav pålegg om stige.Nåde ham om han ikke går i stigen i morra! Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Utrivelig er det i alle fall. Har akkurat tatt inn to små jenter som har akt i en blanding av slaps og gjørme, så her er det nok å gjøre. Var innom båten en tur i sted, og det er det tristeste jeg vet å se den med snø på presseningen., men sånn er det bare. Nå skal jeg igang med å vaske blytauet til vinsjen, og henge dette til tørsk slik at det er klart til en ny sesong starter om bare 3 1/5 måned. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
giver Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Hei Var ute med snøfreseren på formiddagen (ca.20 cm). Kjørte så ned til hallen der båten ligger og fikk slipt et par meter av "blåstripa". Utrolig godt å ligge innendørs for en gangs skyld Kom hjem til nybrøytet veg, og måtte ta vekk brøytekant. It's hard to be an Østlending mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Snø, hvor, her på vestlandet er det blikk på fjorden men kald som f........ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lars H. Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Snø, hvor, Hei. Her, på Skjetten ved Lillestrøm er det nå 15cm! Ikke nok med at jeg idag føler meg ganske gammel i og med at jeg fyller 60 år idag, men så kom denne fordømr . . . . hvite substansen deisende ned! Håper jeg snart kan flytte hjem til Stavanger!! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
eysteind Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Hei. Her, på Skjetten ved Lillestrøm er det nå 15cm! Ikke nok med at jeg idag føler meg ganske gammel i og med at jeg fyller 60 år idag, men så kom denne fordømr . . . . hvite substansen deisende ned! Håper jeg snart kan flytte hjem til Stavanger!! Lars H. Gratulerer med dagen, Lars Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 60 år i dag Lars ?? Gratulerer såååå mye,, måtte du ha en flott dag med mange gode venner og tanker Synger litt: Hurra for deg som fyller ditt år ja deg vil vi gratulere. Alle i ring om kring deg vi står og ser når vi vil masjere. Bukke, nikke, neie, snu oss om kring, danse for deg med hopp og sprett og spring, ønsker deg av hjertet alle gode ting, og si meg så hva vil du mere, GRATULERE.. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
mami Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Hei. Her, på Skjetten ved Lillestrøm er det nå 15cm! Ikke nok med at jeg idag føler meg ganske gammel i og med at jeg fyller 60 år idag, Gratulerer med dagen, på Vettre er det 1-2 cm sørpe og i U-Nota er det 3 varmegrader. Men snart snur det mot sommer igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Her på indre østlandet er det også kommet en 8-10 cm snø, men båten står inne i oppvarmede lokaler så har fått gjort en hel del der i dag. Downlight med dimmer er montert og badeplattform er lakket i dag. Og sommeren nærmer seg med raske skritt. Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Jeg var en tur ute og prøvde fiskelykken idag. Fint vær, rolig sjø og ikke for kaldt. Det eneste som var litt plagsomt var ettermiddagsola i øynene på vei inn igjen... Og snø - nei den må du lenger sørover med Vårlig hilsen fra Kristiansund Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 ...Og jeg har vel prosjekter nok til å ha vinter hele året ( hører du Dilla.. ! ) Det er rette holdningen det! Jo mer man skulle hatt gjort, jo fortere går vinteren - har jeg funnet ut! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Ja Suzuki du tar godt innpå Dilla som årets prosjektkonge. Dilla må henge i skal han fortsatt ligge på toppIkke noen fare. Har bare valgt å ligge litt lavt (?) i terrenget med prosjektene.... Bare vent til innspurten i avstemmingen tar til - da skal dere få rapport om mange tokskalle prosjekter da... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 23.November.2003 Link til dette innlegget Svart 23.November.2003 Jammen godt med alt dette drittværet; regn, snø og hva det enn er. Hvis ikke hadde all jobben med stativ og pressenning, frostvæske og fuktslukere vært helt forgjeves Skjønner meg forresten ikke på alle dere som har allverdens prosjekter på gang i løpet av vinteren. Mye av det dere holder på med må da koste flesk. Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg Sitér dette innlegget Link to post
Kaisa2 Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 I Halden er det ikke kommet en dråpe snø. Æda Bæda Så... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 Det er rette holdningen det! Jo mer man skulle hatt gjort, jo fortere går vinteren - har jeg funnet ut! Hender vel sommeren går litt fort også da, eller hva Dilla ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Jonny Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 Skjønner meg forresten ikke på alle dere som har allverdens prosjekter på gang i løpet av vinteren. Mye av det dere holder på med må da koste flesk. Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg :smiley:Å Joda Jada , .........men det tar vi med ett Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 Bruker MYYYYYE tid på båt, men begrenset med penger. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 Her i gården må en tenke seg om etpar ganger før det aller nødvendigste blir tatt. Er det ikke flere som har det som meg Joda, jada, det er helt sikkert mange som har det som deg. De aller fleste her er sikkert enige om at båt er dyrt, og at det ikke alltid er så enkelt å få pengene til å strekke til det man har lyst til å gjøre. Jeg for min del har mange planer for oppgradering av "skipet", men til syvende og sist er det pengepungen som styrer det. Imidlertid, det som må gjøres, det klarer jeg alltid å få til, for når sommeren kommer, da må skipet være klart. Hvis ikke, vet jeg at det blir en tristere sommer enn jeg noen gang har opplevd siden båtlivet med egen båt startet for 44 år siden. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Baywatch Svart 24.November.2003 Link til dette innlegget Svart 24.November.2003 Hadde en nydelig dag på sjøen i går, søndag 23.11. Dykket ved Håkonsundet sør på Sotra. :diving Flott sikt i sjøen også! Her er det båtsesong hele året. Men i dag er kulingen og regnet kommet tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.