Wrooar Startet 24.Mars.2009 Del på Facebook Startet 24.Mars.2009 På finn.no er det en kar som tydeligvis selger ut Engbo midi 201 ankervinsjer. Har en Nimbus 800 som er 26 fot - vil denne vinsjen være tilstrekkelig? Se link: Engbo midi på finn.no Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
Hombrè Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Jeg driver og monterer en slik vinsj på en Nidelv 26 nå om dagen, har fått denne anbefalt til denne båten. Står i papirene at den er anbefalt til båter mellom 20 og 25 fot. Jeg prøver med 26, jeg da. Der får du en bra og BILLIG vinsj! Sitér dette innlegget Nå med både Båtførerbevis og SRC sertifikat! Link to post
Skipper Båtløs Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Jeg har en sånn på min carat 7400, og den fungerer fint. Nå er vel ikke antall fot fot det vikigeste hensyn, men båtens vekt.. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 24.Mars.2009 Del på Facebook Svart 24.Mars.2009 Nå er vel ikke antall fot fot det vikigeste hensyn, men båtens vekt.. Enig med Jory! Jeg skal selv montere en 'Midi' så fort snøen går. På Engbo mente de det skulle gå helt fint med mine 30, men så veier ikke min båt noe mer enn mange andre 22 - 25 fotere. Det som vil være viktig når man beveger seg opp mot anbefalt grense, er at man alltid hjelper til med maskinkraft og ikke under alle omstendigheter, kun bruker vinsjen til å dra seg f.eks. ut fra land . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.